Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:31

Idag är det rena döden att ge sig ut i kylan. Så idag blir det innedag och bara mysa. Isak och Veronica ska komma hit och göra mig och Wille sällskap medan Markus är i stan.
Vi hoppas på bättre väder till helgen så att vi kan följa Majbritt till Trången, det händer allt för sällan nu. Blir vädret bajs så ska vi bada tillsammans med Linda och Fanny på Söndag. Mycket trevligt de med!

 
Nu ska vi lägga oss och smaska tutte och skriva bokrecension!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:30

Äntligen är det år tvåtusentio! Nu har vi både jul och nyår överstökat. Julen firade vi i Hunge hos pappa, det i var jättemysigt. Ronja hade tomtekläder på sig och hon var så himla söt! 
Jag fick också en jättebra precent av Carola, hon kom och var med oss i Hunge och det var så himla kul att träffa henne. Det är tur man har en sån bra vän!
På nyår bestämde vi oss för att åka till Rötviken men det var så kallt att vi stannade i Brunflo ist så jag, Markus, Ronja och Jimmy satt här hemma och drack litegrann och tittade på raketerna. Någon sköt raketer ca 10 meter ifrån mig och Ronja så då var det bara att gå in. Strax efter tolv sov vi allihopa men det var hur härligt som helst, en underbar kväll.

  -- Ronja testede sina hörselkåpooor :) --

Igår blev Ronja 6 månader. Hon är stora tjejen nu. Vi var upp på badhuset och badade lite och sen var damen så trött att hon sov som en stock. 




Wille är här och hälsar på, han, Markus och Jimmy är på badhuset i stan och badar medan jag och Ronja sitter och väntar in Ronjas mormor, moster och morbror. 

Nu har jag inte så mycket mer att berätta så jag lägger in några bilder från de senaste dagarna, en bild säger mer än tusen ord eller hur de nu va :) 









 

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:29

Nu sitter jag och sväller efter att ha ätit en helt underbar gryta! Det är guld att ha en alldeles egen kock!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:29





Igår var det en månad sen farmor gick bort, det känndes tungt som tusan men jag hade mycket annat att tänka på så det gick bra. Johanna och Jimmy var och hälsade på oss, det var så skönt att träffa Johanna. Känns konstigt att bara träffa henne iband eftersom jag träffade henne varje dag förra året. Jag är glad att jag har en sån fin vän. Jag har fått fruktansvärt ont i ryggen de senaste dagarna så det är jättejobbigt att bära Ronja. Jag måste gå till en läkare och kolla vad felet är. När vi skulle gå till affären idag så ställde vi om Ronjas vagn så nu sitter hon i sittläge och hon var järttenöjd. Ögonen var stora som klot:)
Nu tänkte jag baka något gott! Sköt om er!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:28







God jul, god jul god jul... Nu har jag slagit in de sista julklapparna. Inte för att de är så himla många men så är det när man inte har så mycket pengar men det är ju innehållet som räknas inte hur mycket den kostade. Fast jag hade ju gärna velat köpa nått riktigt fint, typ en bil eller så. Haha.



Imorgon ska vi till Slottet och fira Eriks 50årsdag och ha mini jul för barnen som inte skall vara hemma på jul. Vilket lyx att få ut och resa, önskar mig en resa jag med! Vi ska börja spara oss en bra slant så ska vi åka på reggaefestival jag och Markus till sommaren. i Guu va kul det ska bli och Ronja är så stor då så hon kan ha mycket kul tillsammans med morbröder, mormor, morfar och hela tjocka släkten.
Jag hade ju lovat ett kort på Ronja från badhuset men virriga jag glömde såklart det
så vi får hoppas på bättre lycka nästa gång. Men jag bjuder på en bild från efter badet då Ronja sitter i stolen och vänt ar på att mamma ska bli färdig! Mormor tog med sig Ronja på badet medan ja klippte mig så när jag väl anlände och ville bada med henne så hade hon slocknat i Eriks knä och mådde så gott!
Blir bada med mamma på Söndag ist!
Nu ska jag kika om lillan fortfarande sover så sött i vagnen! Ha det bra!


Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:27



Nu är sprutan avklarad och Ronja ligger och sover i sin vagn! Guu så bra det gick, först kom surläppen sen lite gråt i några sekunder men sen var det över och hon skrattade igen. Lilla ängeln, hon är så duktig. Hoppas nu på att hon fortsätter att må bra och att vi får sova inatt.


Längtar tills imorgon då det blir klippning och bad. Då ska jag inte glömma kameran, må ju ha nån bild på lillagumman när hon badar storpolen! Så kommer nån bild på henne såsmåningom :)


Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:27


Bara 23 dagar kvar till jul nu! Julafton ska vi fira i Hunge och sen åker vi till Ronjas farmor och firar nyår, det ska bli skönt att komma iväg lite nu när det varit mycket som hänt. Farmors begravning är nu avklarad och alla har fått ett riktigt avslut. Det är skönt att det är avklarat men jag kan fortfarande inte riktigt förstå att hon är borta. Det är ju min farmor som alltid funnits där och varit pigg och glad. Jag är lycklig övar att hon kämpade på tills Ronja kom till värden så att hon fick träffa sitt barnbarnsbarn. Jag saknar dig Boije. Men över till något annat.

Imorgon ska Ronja ta 5 mån sprutan. Jag gruvar mig lite och hoppas att hon slipper få feber.

Veronica färgade mitt hår igår så nu är jag rödhårig, det känns skumt! Och på torsdag bjuder mamma mig på klippning. Underbara mamma :) Efter klippningen ska vi på badet och bada, det blir roligt för Ronja.

Nu börjar ronja gny så jag ska sätta på tösen en blöja och ta hand om henne!


Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:26

Tänk att den lilla damen var där inne! Kortet på magen är taget strax innen värkarna satte igång!

Idag är det städa, storhandla och diska som gäller! Det finns ingen som går upp emot att komma hem och det är städat och fint. Imorgon måste jag på försäkringskassan och planera in med föräldrapenning så jag har det gjort. Det är nog inte bara jag som har erfarenhet av att det kan ta tid när man har med dem att göra.
Efter det är gjort blir det hem och packa och sätta sig på tåget till Bräcke. Gud så skönt det skulle varit med en bil och körkort, slippa vara beroende av andra hela tiden när man måste få någonting gjort.
På fradaeg blir det beravning av farmor, det kommer vara himla jobbigt men det måste ju göras.. Är lycklig att Markus följer med mig så att jag har en axel att luta mig mot. Gud jag gråter bara jag tänker på det.
Ronja har börjat äta ersättning och ett mål vanlig mat på dagen så hon skall kunna vara med Markus utan problem ifall jag skulle behöva åka in på skolan eller få lite ensamtid. Det har blivit lite utav det.
Nu ska jag plocka upp lillan från golvet och ge henne lite mat.
Sköt om er!

Ovido - Quiz & Flashcards