Alla inlägg under december 2015

Hua

Av Sandra Andersson - 9 december 2015 12:11

Idag är en sån dag jag skulle kunna kräkas på folk. Vad är de med lata föräldrar?
Jag stör mig på dom som lämnar/hämtar barnen tidigare/senare än va som behövs för att dom själva ska ex träna.. eller städa och handla i lugn och ro?! Vadå lugn och ro? De finns inget lugn och ro och städa ifred eller gå på stan ensam eller handla mat i lugn och ro när man har barn!
Jag erkänner att mina barn inte alla gånger är de lugnaste att ha med på och att dom prövar ens gränser ibland, men vadan, hade dom aldrig fått följa med så hade dom aldrig lärt sig Heller. Barn är barn och som testar gränser, men är man så jävla lat att man inte kan ta fighten och låta barnen va på förskolan istället då undrar jag faktiskt va ni tänker med.
Jag läser om dom som vill bli sjukskrivna som gravida för att dom inte pallar jobba (och då inte för att dom har problem som gör att dom har ont osv) utan för att dom kan. I detta fall dom som jobbar på förskola, jo för dom måste lyfta barnen, ta på dom overall och stövlar eller plocka upp leksaker från golvet. Men alltså allvarligt?! Skämtar ni?
Om ditt barn har syskon, sjukskriver ni er från dom också? Nej tyvärr lilla gumman, du får inye gå ut för mamma kan inte hjälpa dig med overallen..
Och ja, jag vet vad jag pratar om för jag har också jobbat på förskola och vet precis hur det är. Sluta va så jävla lata.

Av Sandra Andersson - 7 december 2015 08:50

Alltså Ronja. Dom ligger och morgonmyser i sängen och kollar på bakprogram.. Ronja har av nån anledning fått bakintresset som jag inte fick..
Hedda säger att hon vill att vi ska göra paj. Javisst tänker jag. Släng i lite frukt eller bär, en paj har man väl gjort nån gång, kan ju inte va så himla svårt. Men när, de ska va chokladpaj?! Då fyller Ronja i, vi kan göra italiensk maräng också!!
Haha. Är de nån som är bakkunnig som kan ta den här biten? :p

Dec

Av Sandra Andersson - 6 december 2015 22:16

Herregud.. dagarna bara springer iväg.

Ovido - Quiz & Flashcards