Alla inlägg under december 2010

Av Sandra Andersson - 29 december 2010 13:06

Nu är julen över och allt återgår till det vanliga, längtar tills jag börjar jobba men inte många dagar kvar nu.

Vi hade en supermysig julhelg hemma, med julbord och massor av mys.


    


Idag blir det Hälsa på denna underbara kvinna och sedan vidare till hunge ikväll och vänta in nyår!


         


Tacka Moa som erbjöd oss att åka med dem till Bräcke :)

Av Sandra Andersson - 20 december 2010 14:22

Sedär! Mjöl, vad roligt! Och det fastnar överallt :)     

Och en liten gris vill jag göra, oikoik.

"Momma, momma" sa Ronja. Undra om hon menade att momma skulle ha den eller att den såg ut som henne, tokunge.



Är dom klara snart, mamma?


Ääh, jag orkar inte vänta nå längre.. Busar lite så att mamma har lite mer att göra ;)

       


Och så smaka på goda kakorna medan vi vänar på sockerkakan i ugnen :)

    


  


  


Det här gjorde vi bra! :)

Av Sandra Andersson - 20 december 2010 10:48

Hur kan man inte vakna med ett lende på läpparna när det första man ser är sin lilla prinsessa bredvid sig? Så liten och oskyldig, vacker och alldeles perfekt. Hon är speciel för mig och det bästa som någonsin hänt.

Jag älskar vara mor, jag älskar att få känna det mödrar känner. Och att veta att jag aldrig någonsin kommer att vara ensam.


  


24 augusti 2008 - rund och go :)


Idag är jag och Ronja lediga, vaknade inte förän halv 9. Det är så skönt att bara få ligga och mysa hur länge som hellst på morgonen ibland. Hon har varit en liten gofia hela morgonen och bara velat mysas och kramas.

Har passat på att diska och plocka lite, dammsugningen får vänta till sen.

Nu tänkte vi ta en promenad i pukan till affären och handla så vi kan baka pepparkakor :)

Av Sandra Andersson - 20 december 2010 10:48

Hur kan man inte vakna med ett lende på läpparna när det första man ser är sin lilla prinsessa bredvid sig? Så liten och oskyldig, vacker och alldeles perfekt. Hon är speciel för mig och det bästa som någonsin hänt.

Jag älskar vara mor, jag älskar att få känna det mödrar känner. Och att veta att jag aldrig någonsin kommer att vara ensam.


  


24 augusti 2008 - rund och go :)


Idag är jag och Ronja lediga, vaknade inte förän halv 9. Det är så skönt att bara få ligga och mysa hur länge som hellst på morgonen ibland. Hon har varit en liten gofia hela morgonen och bara velat mysas och kramas.

Har passat på att diska och plocka lite, dammsugningen får vänta till sen.

Nu tänkte vi ta en promenad i pukan till affären och handla så vi kan baka pepparkakor :)

Av Sandra Andersson - 16 december 2010 21:42

Jag hittade ett gammalt minneskort och hoppades på att finna någon gammal video på när Ronja levde om som sjutton i magen.. Dick fanns det ingen men hittade ett klipp på farmor, 1 sekund långt.. Nu bara sprutar tårarna.

Har vid detta laget lärt mig att klara av att se bilder på henne utan att tårana sprutar men detta blev bara för mycket.

Gud vad jag saknar dig.....



Av Sandra Andersson - 16 december 2010 21:14

  

Bjuder på en gärlig bild sen i helgen då Ronja var lycklig att pappa var ledig ;)


Äntligen kväll, så sköt att slappna av efter en hetsig men underbar dag med alla barnen. På dagens chema stod julpyssel, väldigt mysigt! Men har dock inte riktigt fått någon riktig julkänsla än, hoppas den kommer snart!


När de ringde från jkar jobbet  morse så upptäckte jag att Markus fortfarande låg och slummrade i sängen.. Stackarn hade mått illa och haft ont i magen hela natten. Så lilla R fick vara på dagis mellan 9-14 så att han fick krya på sig lite. Och jag "åkte på" som alla säger, min andra stängning. Härligt imorgon när jag får mina arbetstider framöver.





Av Sandra Andersson - 15 december 2010 19:06

Herregud, tiden bara rusar iväg.. Nu är ni stora och rusar omkring och lever rövare på dagis tillsammans.  Ni var ju nyss bebisar!!


     


        

Av Sandra Andersson - 14 december 2010 15:02

 Har hämtat prinsessan på dagis och gett henne lite mat, ledsen som sjutton när jag hämtade henne och hade sovit en liten stund. Så går det när det är så kallt ute att man måste sova inne..


Var upp och hälsade på Pia och Doris igår, Ronja var hyper och skrattade som en galning när Doris kom flygande mot henne i luften. Syd vi inte fick det på film!


Nu väntar va bara på att Veronica ska komma och leka med oss!



Tänkte också visa för er som inte höll med mig i mitt "hundkissinlägg", hur fint vi har det utanför dörren!


  

Ovido - Quiz & Flashcards