Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Hua

Av Sandra Andersson - 9 december 2015 12:11

Idag är en sån dag jag skulle kunna kräkas på folk. Vad är de med lata föräldrar?
Jag stör mig på dom som lämnar/hämtar barnen tidigare/senare än va som behövs för att dom själva ska ex träna.. eller städa och handla i lugn och ro?! Vadå lugn och ro? De finns inget lugn och ro och städa ifred eller gå på stan ensam eller handla mat i lugn och ro när man har barn!
Jag erkänner att mina barn inte alla gånger är de lugnaste att ha med på och att dom prövar ens gränser ibland, men vadan, hade dom aldrig fått följa med så hade dom aldrig lärt sig Heller. Barn är barn och som testar gränser, men är man så jävla lat att man inte kan ta fighten och låta barnen va på förskolan istället då undrar jag faktiskt va ni tänker med.
Jag läser om dom som vill bli sjukskrivna som gravida för att dom inte pallar jobba (och då inte för att dom har problem som gör att dom har ont osv) utan för att dom kan. I detta fall dom som jobbar på förskola, jo för dom måste lyfta barnen, ta på dom overall och stövlar eller plocka upp leksaker från golvet. Men alltså allvarligt?! Skämtar ni?
Om ditt barn har syskon, sjukskriver ni er från dom också? Nej tyvärr lilla gumman, du får inye gå ut för mamma kan inte hjälpa dig med overallen..
Och ja, jag vet vad jag pratar om för jag har också jobbat på förskola och vet precis hur det är. Sluta va så jävla lata.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson - 3 augusti 2018 23:00

Att vara förälder till dom här fyra är som att vara en blandning av en duracellkanin, bläckfisk och superhjälte. Allt går lixom i 100 km i timmen. Att jag oftast somnar till när jag nattar eller att jag bara ligger raklång och njuter av tystnaden so...

Av Sandra Andersson - 15 december 2016 10:47

Igår hade vi kusin lia på besök Hedda är fortf hemma från förskolan..i torsdags möttes vi av en lapp -det går magsjuka hos oss så då vände vi och gick hem och har inte vågat oss dit ännu. Jag vill inte ha magsjuka i jul. Måtte vi klara o...

Av Sandra Andersson - 14 december 2016 10:38

Idag har vi lånat kusin lia, hedda och lia har på efet initiativ städat både hedda och ronjas rum. Ordning och reda ? ...

Av Sandra Andersson - 1 november 2016 23:38

Lyxför oss att vi blev bjudna på Halloween kalS igår. Ungarna åt nuggets och strips i folärmer av spöken,häxor, pumpor. Busigt! En annan blev ju bjuden på kört och potatisgratäng! ? En annan fick ju stå för middagen idag ist. Fläskfilé gryt...

Av Sandra Andersson - 30 oktober 2016 18:27

Idag har vi faktiskt inte klivit utanför dörren. En som dag som de hela tiden varit något att göra men de känns som inget ändå blivit gjort ? Ronja som är så hjälpsam. När moltas vill vs i knä och mamma måste servera syskonen tar hon molt...

Ovido - Quiz & Flashcards