Alla inlägg under april 2011

Av Sandra Andersson - 30 april 2011 22:01

Hade vi inte världens finaste solnedgång idag eller?! Synd man inte hade någon bra kamera att fota den med! 


Dagen har varit bra, hälsat på i Stöde och grattat lilla Freja som fyller 2 år på måndag! Synd bara att lilla hjärtat var lite febrig... 


De är ju bara för söta!!

 

Imorgon blir det Loppis med Margona och sedan middag med grillat här hemma! MYS!

Av Sandra Andersson - 28 april 2011 11:20

Igår när vi var ute i solen hämtade Pia Doris, deras katt. Hon ville verkligen inte gå ut och skrek som sjutton i trappuppgången.. 

Det var hjärteskärande för Ronja som älskar katter. Såhär reagerade hon: 



För er som inte hör vad hon säger så säger hon; Kissemissen rädd!!!



Nu ska vi myspysa en stund och sköta om hemmet lite innan bästa vän kommer hit!! Älskar dig Carola!

Av Sandra Andersson - 27 april 2011 20:31

Här kommer jag! Världens kankse sämsta bloggare den senaste tiden!

Inte ens några bilder har jag bjudit på.. Men nu kommer dom!


Helgen var superduperbra, som i senaste inlägget åkte jag, Markus, Jimmy och Ronja till Hunge och firade pappa. Vi hade underbart väder   , trevligt sällskap och glatt humör. Lördagen åkte vi till Sidsjö diverse (lilla affären i grannbyn) och köpte tårtgrejor. Testade mig på att göra en tårta med marsipanlock.

Tårtan blev lyckad men jag förundras över om locket verkligen skulle vara så hårt och oformbart! Någon som testat Icas tårtlock?

+ Varför skriva, dekorera och en bild av en ros när int erosen ingåR?


Vi stannade en stund för en lekpaus på den gamla lekplatsen i skogen där jag lekte när jag var liten. SUPERMYSIGT! Och fallfärdigt..   

        Ute och myser i vackra vädret!


              

  Ronja passar på att mysa med Mofafa (gammelfarar David) och katten Puma :)    

  Underbart söta Emmie var också där :)


 Och äntligen lyckas jag passa in att åka "hem" när det är joppis på gång! Jag var dit 2 ggr   


Hittade dessa söta burkar! Som jag absolut inte har någon aning om var jag ska plasera..

Får säkert en bra plats i vårt kommande hem!

  Självklart shoppade vi ölglas och våra efterlängtade snapsglas. (Vi har aldrig haft några)

"Vill du ha en snaps?"

"jovisst ja.. Här får du ett 2 dl stort glas.. Det bir väl bra?"

  Måste bara tillägga att smidige och icke klumpiga jag lyckades förstöra ett av snapsglasen innan de kom in i skåpet så man kan ju undra hur länge vi kommer ha dom?

Men jaja, bara att shoppa nya?!


  Grabbarna badade bilden i loken, där förövrigt inte var första gången någor badat där.

Förutom diverse motordrivna fordon har även lilla jag badat där några gånger i mitt liv tillsammans med vattensalamandlar och grodor.. Uuuh..  


Men upp kom bilden igen! Med lite hjälp av födelsedagsbarnet såklart!


Fredagskvällsmys efter en tokigt god middag! Grillat och potatisgratäng! Jag kan inte annat än att ÄLSKA min pappas mat!

                   

Jag, Ronja och Jerry avslutade kvällen med en promenad.

   

Och träffade på denna lilla goding

 

Idag tog jag och Ronja en dag ledigt.. Eller ledigt och ledigt, Ronja är förkyld så en dag med lugnare tempo..

Så det blev en mysdag med Ida på stan och shoppade "bra att ha grejor"

Jag skulle också behöva en "bra att ha lada" som min gamle vän Andreas visade mig för några år sedan.. Fast fylld med diverse rat ist för en massa motorjocx och sådant klurigt..)


  Inhaldlade en

vinddress eller vad det kallas? till Ronja så hon kan leka ikapp med alla barnen på dagis.. Lär väl bli som med galonvantarna jag tvunget köpte som användes i högst 2 veckor..


Myser med Idas rattmuff!   

    Hittade dessa underbart fina lyktor som skulle passa skuperbra i massar nya uterum.. Blir en titt på dom nästa gång igen!  


  Fikar på Törners. Suprt med citron!!!


Blev frågad av Pia om ett besök till Jamtli imorgon.

SJÄLVKLART! Svarade jag..

Men nu i efterhand ställde jag ni det för en "mysigintegöranågotmamma-dotter dag". Både för att vi förtjänar det och för att lillan ska bli gry i halsen inför helgen! Då ska vi besöka Stöde och familjen Norling som skall ha kalas fö Freja som  blir två 2 år! Stora tjejen!

Hoppas att presenten passar ;)


    Sol, sol, SOL! Fortsätt skina sommaren ut så vi kan ha mysiga dagar och äta massor av klass!!


Nu ska jag bara njuta av tystnaden ute på uteplatsen efter att besöken farit, var himla riligt att träffa Isak som man inte ser nå mycket numera! TRIST! Men bara en stund, innan älskling dyker in och det är läggdags! ;)



Så ja, GLAD PÅSK I EFTERSKOTT :)

         


   

Av Sandra Andersson - 23 april 2011 23:42

Hemma igen efter en tur till Hunge, från igår till idag. Pappa fyller år idag så vi har firat med öl, god mat och tårta.

Snällaste Jimmy följde oss på färden och hjälpte oss med pappas födelsedagspresent, 2 soffor! En 3-sits & en 2-sits. Här är ena, superfian soffor så nu är jag avundsjuk! 

Vill flytta till något större så vi också kan inhandla nya!!


 

Träfat hela syskonskaran utom P&M men det gör inget för de träffar jag ju ändå så ofta! 


Fick dock inte till att lägga upp några bilder, men det kommer, det kommer!! 

Nu ska jag friskna på mig, förbannade förkylningar hela tiden! 

Av Sandra Andersson - 14 april 2011 19:57

Efter en underbar dag med, jobb, promenad, matlagning och bus/bad ligger jag nu i sängen och letar material till roliga saker att arbeta med på dagis. 

Efter att ha suttit och handskrivit av allt jag tyckte var roligt och intressant gav jag mig fan på att leta upp hur man kopierar och klistrar in på denna manick. Ett googleklick och nu fattar jag precis, mac är galet.. 


Så nu kika vidare en stund innan det är läggdags! 


Sov sött! 

Av Sandra Andersson - 10 april 2011 15:33

Hemma igen efter en otroligt härlig och lugn helg i Hunge. Träffade hela familjen förutom Ted och jag och Markus fick lite egentid igår kväll, drack öl och spelade biljard. 


Nu är det bara lugna puckar här hemma, Ronja ligger och sover och Markus är hos Jimmy. 

Hittade en annons på nätet med pitbull valpar, vars föräldrara var två superfina hundar. 

Så nu börjar frågorna, ska jag åka till skåne i slutet på maj eler inte?! Rådslå lite med Markus först kanske?







Av Sandra Andersson - 8 april 2011 14:16


 


 


om en bild säger mer än tusen osd, var säger inte då en video?

Så här kommer 3 från att R var lite mindre! :)
 

Av Sandra Andersson - 8 april 2011 13:27

Lilla ligger på soffan och tar sen en tupplur, jag skälv har hunnit packa, städa och fixat iordning allt. 


 

Älskade pappa hämtar upp oss sedan för att ta en tur till stan för att storhandla på eftermiddagen. Och sedan vidare till Hunge! 

Åå, så skönt de ska bli att komma "hem" lite! 


     Klart ja ska göra lite reklam för Ryds, säger Ronja! Härlig mössa! :)

  Synd bilderna är åt fel håll, har inte lärt mig denna dator ännu.. Haha.. Men här är iaf en bild på hur mitt hår ser ut nu :)


Hade en superdupermysig dag tillsammans med Ida igår fast vi mest myste inne. Ett försök till promenad gjorde vi men acknej, vi höll på att blåsa bort!!


      


Ovido - Quiz & Flashcards