Alla inlägg under januari 2011

Av Sandra Andersson - 14 januari 2011 21:13


Liten och större 


  
  
 

Av Sandra Andersson - 14 januari 2011 20:03

Tiden bara rusar iväg. Ibland känns det som att det går alldeles för fort. För fort för att riktigt hinna med att refektera över saker som händer och jag kommer iband på mig med att stanna upp och allt slår emot mig.

Min dotter är 1,6 månader gammal och jag tycker det känns som att hon precis kom till världen.

Min farmor har varit i paradiset i över ett år och även det känns som igår. Jag saknar henne och hennes kramar, hennes personlighet och hennes stöd.

Har bestämt mig för att göra en minnestattuering, hennes namnteckning på min handled. Inte för att jag någonsin kommer att glömma men för att alltid känna att hon är en del av mig.

Jag älskar henne djupt och farfar som är den ända mor/far föräldern jag har kvar.

Jag ska inte glömma i all min stress att ta vara på den tiden han finns hos mig, fira hans födelsedagar med stora kalas. Inte för att han inte skall känna att han blir ett år äldre utan att fira att vi fått ännu ett år tillsammans.


Jag har bestämt mig för att hädanefter inte bara köra på, utan att stanna upp så och då. Att stanna upp och känna efter och att lära mig att njuta av det jag har, att ta mig tiden att sörja det jag vill sörja och att låta allt ta sin tid.


Jag uppsakttar allt gott på denna jord, mina vänner och min familj. Alla som lärt mig om livet och lite därtill.


Nu ligger Ronja sött i vår säng och sover. Det märks så mycket att hon blivit stor, styrker mig i håret och på kinden och ger mig en gos innan hon skall sova, är det inte kärlek så säg?


    

Av Sandra Andersson - 13 januari 2011 14:35

Ronja ligger i soffan och sussar sött och jag borde städa badrummet innan anticimex dyker upp men jag vägrar! Tänkter inte vara där inne i onödan innan husdjuren är borta därifrån.

Hoppas nu bara att vi slipper göra en sanering för då får vi inte städa på 5 veckor, men isf får Markus städa innan. Haha, otroligt att man kan ha fobi för något som är en cm stort..


Veckans jobba är nu avklarat och ny satsar jag på att bli kvitt förkylningen innan måndag. Jag älskar dessa barn, jag älskar att jobba och att tjäna mina egna pengar!


Måste också berätta att Ronja sa, "Pappa komma hem" idag. Första meningen med tre ord, jag är så STOLT!


TJO!

Av Sandra Andersson - 5 januari 2011 12:06

Känner mig ensam och less, just precis nu. Vill att tiden ska rusa iväg så att jag kan hämta gumman på dagis. Och ja, jag sitter hemma och inte gör något mer vettigt än att städa och ta det lugnt och hon är på dagis, själv tycker jag att det känns totalt värdelöst men i och med att jag skall börja jobba på måndag fick hon vara där 3,4,5 så att hon vänjer sig med det.


Längtar så sjukt mycket tills på måndag att jag håller på att bli galen, det ska bli så fruktansvärt roligt, lärorikt och plus att jag slipper sitta och känna att jag inte gör något för världen här hemma i min lilla lägnehet.


Imorgon och på fredag är hon ledig och jag längtar, älsklig är också ledig så det kommer att kännas underbart.

Vid halv tre imorgon ska vi vara i stan, och Jimmy R skall vara barnvakt till Ronja under tiden. Tack så mycket för det :)


   För ett tag sedan upptäckte jag en sådan här gullig lite krabat på vårt badrumsholv. HJÄLP! Började pedantisktstäda badrummet som en galning, självklart med skor på så att jag inte skulle bli uppäten.. Så idag ringde jag anticimex, och torsdag den 13 kommer dom hit och sätter ut såkallade silverfiskfällor.

Det ska bli fruktansvärt skönt att det blir gjort och hoppas att det inte är allt för många så en sanering måste göras.


Fakta som får det att rysa i hela kroppen!

När temperaturen är mellan 25 och 30 grader Celsius lägger honan ungefär 100 ägg.

Silverfisken äter även på människor. De äter små partiklar på människans hud, men även sånt som hår och naglar.

Silverfisken blir 10-15 mm och lever i 2-8 år.


Eftersom de är ljusskygga så är numera lyset alltid tänt och kommer förbli tills jag vet till 100 % att dom är borta! SNUSIGA DJUR!


Av Sandra Andersson - 5 januari 2011 11:48

Ja, gott nytt år då allesammans! Har varit mycket på schemat att jag helt enkelt prioriterat bort detta.


Hade en supermysig nyårsdag hemma hos pappa, grillade kött och gjorde potatisgratäng, mums.

Jerry sköt raketer och Ronja åkte skoter.

Tyvär har jag inga bilder eftersom kameran blev kvar i Hunge. Så man är..


Imorgon blir det revy (?) med markus jobb och ut och äta, ska bli så roligt!

Ovido - Quiz & Flashcards