Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

5 januari 2011

Av Sandra Andersson - 5 januari 2011 12:06

Känner mig ensam och less, just precis nu. Vill att tiden ska rusa iväg så att jag kan hämta gumman på dagis. Och ja, jag sitter hemma och inte gör något mer vettigt än att städa och ta det lugnt och hon är på dagis, själv tycker jag att det känns totalt värdelöst men i och med att jag skall börja jobba på måndag fick hon vara där 3,4,5 så att hon vänjer sig med det.


Längtar så sjukt mycket tills på måndag att jag håller på att bli galen, det ska bli så fruktansvärt roligt, lärorikt och plus att jag slipper sitta och känna att jag inte gör något för världen här hemma i min lilla lägnehet.


Imorgon och på fredag är hon ledig och jag längtar, älsklig är också ledig så det kommer att kännas underbart.

Vid halv tre imorgon ska vi vara i stan, och Jimmy R skall vara barnvakt till Ronja under tiden. Tack så mycket för det :)


   För ett tag sedan upptäckte jag en sådan här gullig lite krabat på vårt badrumsholv. HJÄLP! Började pedantisktstäda badrummet som en galning, självklart med skor på så att jag inte skulle bli uppäten.. Så idag ringde jag anticimex, och torsdag den 13 kommer dom hit och sätter ut såkallade silverfiskfällor.

Det ska bli fruktansvärt skönt att det blir gjort och hoppas att det inte är allt för många så en sanering måste göras.


Fakta som får det att rysa i hela kroppen!

När temperaturen är mellan 25 och 30 grader Celsius lägger honan ungefär 100 ägg.

Silverfisken äter även på människor. De äter små partiklar på människans hud, men även sånt som hår och naglar.

Silverfisken blir 10-15 mm och lever i 2-8 år.


Eftersom de är ljusskygga så är numera lyset alltid tänt och kommer förbli tills jag vet till 100 % att dom är borta! SNUSIGA DJUR!


 
 
Ingen bild

n´åke

7 januari 2011 22:17

Hoppas verkligen du får bort dom äckliga små krypen för dom är inte trevliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson - 3 augusti 2018 23:00

Att vara förälder till dom här fyra är som att vara en blandning av en duracellkanin, bläckfisk och superhjälte. Allt går lixom i 100 km i timmen. Att jag oftast somnar till när jag nattar eller att jag bara ligger raklång och njuter av tystnaden so...

Av Sandra Andersson - 15 december 2016 10:47

Igår hade vi kusin lia på besök Hedda är fortf hemma från förskolan..i torsdags möttes vi av en lapp -det går magsjuka hos oss så då vände vi och gick hem och har inte vågat oss dit ännu. Jag vill inte ha magsjuka i jul. Måtte vi klara o...

Av Sandra Andersson - 14 december 2016 10:38

Idag har vi lånat kusin lia, hedda och lia har på efet initiativ städat både hedda och ronjas rum. Ordning och reda ? ...

Av Sandra Andersson - 1 november 2016 23:38

Lyxför oss att vi blev bjudna på Halloween kalS igår. Ungarna åt nuggets och strips i folärmer av spöken,häxor, pumpor. Busigt! En annan blev ju bjuden på kört och potatisgratäng! ? En annan fick ju stå för middagen idag ist. Fläskfilé gryt...

Av Sandra Andersson - 30 oktober 2016 18:27

Idag har vi faktiskt inte klivit utanför dörren. En som dag som de hela tiden varit något att göra men de känns som inget ändå blivit gjort ? Ronja som är så hjälpsam. När moltas vill vs i knä och mamma måste servera syskonen tar hon molt...

Ovido - Quiz & Flashcards