Alla inlägg under juni 2011

Av Sandra Andersson - 21 juni 2011 11:25

Ååh hej och hå! Här händer det grejer! 

På fredag flyttar vi!! Så just nu lever vi i stök, lådor och påsar.. 

Ronja ska få gå på dagis imorgon en stund så hon slipper vara allt för mycket i kaoset :) 

Sedan får hon fira midsommar hos mormor så hon kan komma hem till ett nytt, förhoppningsvis ordnat hem.. 

Snart fyller hon 2 också, då blir det kalas :) Vi har beställt denna till fröken: 

Vad tror ni? Jag tror iaf att den kommer uppskattas :)


Och jag själv önskar mig en hund i födelsedagspresent! Vi hittade igår på blocket som vi hoppas vi kan åka och kolla på på lördag! :)

Av Sandra Andersson - 15 juni 2011 12:10

Halloy! 

Idag är jag hemma med lillan som har vattkoppor! Hon mår superbra ändå :) Här har hon fotat lite själv med kameran! 

       


I lördags var jag på idag kalas och crousingen.. Blev inte många bilder tagna men några iaf ;)

       Här är partypinglan själv! Tack för ett trevlig kalas :)



Och fiskat har vi också passat på att göra d¨det var fint väder :)  

                

Och myst ute i solen :)

       

Och denna sköning har varit på besök :)          

Så sugen var hon på att äta lellen så hon inte kunde vänta tills vi kom ut till vagnen! :D

     Och så har vi lekt med fröken Pia :)                            

NU ska jag hämta in lillan som sover i vagnen och sedan in till stan för att skriva på kontraktet på lägenheten!! :) Vill flytta idag!! :)

Av Sandra Andersson - 7 juni 2011 11:28

Blir väckt av fröken med ett glatt "heeej" och kollar på klockan, 09.30 Ååh hej och hå, sovmorgon! Kollar ut genom fönstret och ser solen stråla vackert och tänker, "detta kommer bli en superhärlig dag!

Gör ala mina morgonbestyr, städa, sätta på tvätten, äta frukost osv osv.. Och kollar ut genom fönstret igen, "REGN och ÅSKA?!" 

Jaja.. Får väl helt enkelt bli en myspysdag inomhus om det inte ändrar på sig igen. Kanske planera och ordna inför flytten? :)



Här kommer några bilder från i helgen! 

                                                                

Och några foton som jag fick från Pia :)


                                   

Av Sandra Andersson - 5 juni 2011 22:14

Wow, Google är min bästa vän! Finns alltid där och har svaren på mina problem, så nu blir det en bildbomb efter hårt arbete i internet världen! :D


Vår älskade, vackra Pia på 3:an och Ronja diskuterar. Säkert någon viktigt! 

   

Solen har börjat skina och glass i stora lass! Här har vår andra granne skämt bort prinsessan :) 



 

Med sol kommer också GLASOGON i alla former och storlekar :)


 


Söta saknade Veronica har varit på besök! Fröken lyckades förstöra stolen utanför porten och hade medtagit en extremt cool ficklampa som vi självklart var tvungna att leka med!

                          

Vi har också varit på en tripp till Svenstavik och DOLLARSTORE! Är det någon som längtar tills det öppnar i staden Ostersund?? Jo, JAG!! :)

     Stannade till för att få mat i magen. Och nej, vi går inte på diet, utan det var pizza på menyn! :)    

Finbesök av pappa och Jerry har vi också haft! Även den dagen stod Pizza på menyn, såklart!


                

En mysig dag på Jamtli i det vackra vädret. 

       Ronja uppskattade mest museet inomhus. Lite kusligt tyckte jag och såklart blir man som ett barn på nytt! :)                      

Och såklart en bild på min älskade underbara man! <3

 

Mamma och dotterBUS! :)

       

Och en fisketur i hamnen :)

   

Denna kvinna kommer nog att säga "tabort!" när hon ser detta men det får man ta när man gör till sig! Eller hur? ;) Och för den delen så är du lika söt här som annars!


 

Mera bus i väntan på bussen till City gör att inhandla morsdags presenter!

         

Och som säkert alla vet så älskar jag loppisar, jag och Carola hittade denna tröja som i förbifarten var snygg, men vid senare efterforskning fann vi att den inte hade några armar! Snälla nån? INte konstigt nu inte fick de sålda i butik! :D 

 

Lite sykontok i Hunge med lillasyster :)

     

Efter en stund på badhuset lekte Ronja på stenarna utanför.. Hästar tror jag att dom var :) Sötpruppen min!

 


 

En dag tyckte jag att Ronja var ovanligt tyst och hittade henne med en idomintub! Hon smörjer och säger "Tack" och sedan tänker hon efter och säger "Tack...? Haaha" Precis som att hon kom på att man inte kan säga tack till sig själv! :D

 

Och min lilla flicka älskar dockor och vagnar och allt som där hör till, Här hade hon sällskap i sängen när hon skulle sova. Så MYSIGT!

       

ÖNatten till idag har vi spenderat i Moas stuga. Det har jättetervligt och rofyllt, Tittat på hästarna, lagat god mat och bara njutut! Tack Moa :)

             

Fler bilder från stugan kommer senare, hittade en blommig äng och perfekt sol så vi var tvungna att fota lite :) Men dom kommer som sagt så fort Moa skickat dom :)

 

Och mera BUS såklart!



       

Måste också tala om för er som inte vet! Vi har fått lägenheeeeeet! Så nu flyttar vi så fort som det bara går. Blir packa och stöka nu i nån vecka :) Vi är såå lyckliga! ÄNTLIGEN!!!! :D



Ursäkta bildkvalitet, felvända och rödögda bilder. Ska väl kanske googla mig fram till lösningen på det nån gång också :P


Av Sandra Andersson - 2 juni 2011 10:09

Ja! När jag äntligen tar mig tid att blogga så hittar jag inte usbgrejen som jag lägger in bilderna med....! 

Kommen en bildbomb så fort jag hittat den igen! 


Allt rullar på, är nu strövickare igen då mitt fasta tog slut i onsdags förra veckan. Men lika glad är jag för det för då har jag mer tid tillsammans med mitt lilla hjärta! :) 

Var en sväng till Hunge i helgen då jag hjälpte till dagis i Bräcke på måndag, de hade cirkusuppvisning och jag beundrar barnen att de är så himla duktiga. Nu hoppas jag bara att någon filmade så jag också får se uppträdandet! 


Nu ska vi äta lite och sen åka till badhuset, jag, Markus och lilla hjärtat vårt!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards