Alla inlägg under oktober 2012

Av Sandra Andersson - 29 oktober 2012 09:05

Jag har värdens bästa sambo. Han kliver upp, eldar och går ut med hunden och åker på jobb.
Och jag själv får ligga kvar i sängen och mysa.
Jag älskar dig Markus

Av Sandra Andersson - 24 oktober 2012 22:19

Snart blir det andra natten ensam i huset.
Visst har jag barnen och hunden men lik förbannat är jag nervös. Haha.
I natt vaknade jag pang poff av ett chock andetag för att det var nått ute som smällde till. Som tur var så var jag för trött för att ligga vaken och grubbla.

Igår hade vi härligt finbesök av Moa. Och i övrigt tog jag mig Ann lite städning och annat som behöver göras i hemmet. Herregud vad mycket det finns att pyssla med när man bor i hus. Men det är roligt också!

Idag tog vi och åkte till Krokom på BVC, var inställd på en vikt och längd koll men gick därifrån med två barn som fått sprutor.
Så Hedda har stick i båda låren och så passade jag på att lägga till Ronja på samma gång så hon fick ett stick i armen.
Jag har så duktiga flickor.

Av Sandra Andersson - 19 oktober 2012 14:19

Jag kan lixom inte förstå när saknaden försvinner.
Jag vill inte att den försvinner, jag vill inte glömma. Bara att den dämpas lite, så att jag kan tänka på dig utan att tårarna rinner.

Jag vill ju krama dig, känna din lukt, skratta med dig..
Jag vill ju dela allt som händer med dig, mina barn, mitt liv och att stort och smått som sker..
Jag hoppas vi ses en dag igen. Gud så mycket du ska få höra då!
Och så många kramar du ska få!

Jag älskar och saknar dig så mycket farmor.

Av Sandra Andersson - 15 oktober 2012 19:20

Planerna för kyrkis gick åt pipan då Ronjas förkylning gick åt de sämre ist för de bättre och liten blev dunderförkyld i går kväll..
Så idag har vi mestadel ägnat oss till att mysa.

Mannen i familjen har arbetat med veden som ska in i pannrumnet, så nu börjar det fyllas upp och vi får en varm ich mysig vintervärme i huset när vi kommer in från kylan.

Tänk vad jag är lycklig..

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2012 19:44

Då har ännu en dag lidit mot sitt slut.
Ronja har mysigt ner sig i soffan framför alfons och lilla ligger och sprattlar på andra sidan av mig.
Själv har jag precis tänt upp i källaren och hämtat in hunden.
Va himla härlig livet känns ibland!

Dagen har varit helt underbar med bror och tjej på besök. Ronja har fått sin dos av gosar för idag och Hedda likaså.
Ätit hamburgare och strips och varit på lekparken i det härliga höstvädret!



Av Sandra Andersson - 13 oktober 2012 13:03

Här sitter vi och myser och väntar på Robin och Emelie som kommer och hälsa på om en stund!
Mysigt de ska bli :)

Av Sandra Andersson - 10 oktober 2012 12:01

Nu börjar vi komma till rätta här hemma. Det har varit mycket städa och pyssla på men i måndags tog vi oss ut en sväng och besökte Kyrkis (för er som inte vet vad det är så är det som e öppen förskola. Det var väldigt trevlig och Ronja trivdes bra samtidigt som jag fick prata lite med andra mammor. Dock dök vi in mitt i en gundstjänst, haha.
Var som tur bara en tillfällighet att dom hade det för det är verkligen inte min grej även fast Ronja tyckte det var mysigt. Så på måndag går vi dit igen :)


Igår var vi till Krokom  på bvc för första ggn. Hedda växer och mår bra :)
Lite mysigt faktiskt att det är en bit att åka, kan man göra sig en liten utflykt eller så när man ändå är ute och far.

Kikade in en sväng hos MAjbritt också, härliga Majbritt. Så mysigt att träffa henne.


I går kväll satte jag mig ch beställde resan till Turkiet i Maj! Härligt et skall bli och ett + att nästan alla i familjen följer med! 


Kolla in min annons på Tradera.se KÖÖP :)

http://www.tradera.com/musucbag-auktion_1820_165833212


Kommer att lägga in fler annonser på prylar som kommit fram i flytten som vi inte alls har användning av. Så håll koll vettja!!


Lillasyster agerar docka :)

 








Av Sandra Andersson - 10 oktober 2012 10:27

När hösten är kommen är det härligt med stora varma filtar, så härligt att det fortfarande finns plats i fonden av vagnen ;)
Härliga morgon promenad :)

Ovido - Quiz & Flashcards