Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra Andersson - 20 maj 2011 10:16

Idag blir mysdag för mig och Ronja! Och tänka sig att vi har vackert väder också! 

Hoppas att det håller i sig  för då blir det mjukglass för mig, Ronja och Ida som kommer och hälsar på oss :)


Igår fyndade jag från http://emmarolandsson.blogg.se/bloppis 

Gör det du också! Där finns bla detta : 

 

 

Kika gärna in på hennes supergoa blogg också som handlar om hennes liv, hennes supersöta son och mode :)

http://emmarolandsson.blogg.se

Av Sandra Andersson - 19 maj 2011 13:52

Ojojoj! Tror ni att världen går under på lördag? 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13049579.ab

Det tror inte jag. Skulle det vara så så får det väl vara hänt! :)


Jag och Ronja har varit lediga idag. Eftersom det är förskolans dag så har barnen på Dungen, Backen och Storviken tillverkat hattar och träffats och haft hattparad och sjungt sånger. Så jag tyckte att det vore tråkigt för fröken att inte få vara med när hon ändå hade gjort en hatt (och jag också förstås). 

Så vi följde med ändå, kan ju va roligt att ha mamma med sig på dagis någon gång också :)


Jag är sugen på att köpa en cool säng till Ronja, dock hittar jag mest bara racerbilar eller extrema prinsess sängar.. 

Fast det gör väl inget om hon har en racerbil till säng? Skulle bara vara läckert :)

Trillade in på denna sida också och såg denna geniala säng! En sådan vill jag ha när jag få mitt nästa barn! För ett till ska jag då ha! :)

http://www.busetti-garuti.it/html/news/news-02.htm

Vad tycker ni? Vore det inte det perfekta för ammande mammor? Och pappor för den delen!

Av Sandra Andersson - 16 maj 2011 21:20









   Nu släpper jag en liten osorterad bildbmb!!! Här är vår nya säng!! Ska bara göra det lite mysigt i "sovrummet nu när vi äntligen har en fin säng att ligga i!"



    Ronja gillade den :) 

   Utanför torpet i Bräcke i lördags! Jag, Emelie och Robin :)   Linus, jag och Emelie!   GoMOA! :) Som jag för den delen ska leka med på lördag.. Blir Dollar och sen hoppas vi på fonväder så vi kan stanna

och ha picnik!!   I Slottet (mammas stuga)    Ronja och jag kör :)   Mamma!   Pelle skjuter luftbössa :D   Maja och Ronja tog också sig en tur!!   Baka, baka liten kaka!! Fast smeten är också god :)


           Lite bus och mys hemma i soffan :)                Ronjas mindre söta docka som hon valde själv på loppisen :D             



Av Sandra Andersson - 13 maj 2011 15:03

Jag och Ronja tog helg en dag i förväg! Vi har haft det supermysigt! :)

Hon ligger och sussar och jag kollar nätet och läser lite på min gamla blogg som jag hade förr. 


Detta inlägget gjorde Carola 6 april 2007 :)


Hejsan hoppsan :D Carola som writar här ;D

HEJHEJ :D Nu sitter jag här hemma hos Sandra :D Igår bakade vi världens godaste kladdkaka :D Underbart god var den ;D Men det var strömavbrott hela kvällen igår :/ Vi som skulle titta på film och sola :/ Men vi åt räkor och sånt hemma hos hennes pappa :) Det var jätte gott! Idag ska vi kanske sola ^^


      SANDRA ANDERSSON! <3

Alltså hon är tammefan världens bästa vän! 
Vi har alltid kul tillsammans och hon ställer alltid upp för att prata och så! Alla skulle vilja ha en vän som dig! Älskar dig vad som än händer!


kanske inte väldens snyggaste grej ;D Men det tycker jag :D

//Din Carolis fåräver ! <3 GLAD PÅSK!



Nu änkte jag kolla om Pia vill sätta i slingorna jag tappat och sen blir det väl till att börja laga mat!!! :)

Av Sandra Andersson - 11 maj 2011 21:21

Har vi inte haft kanske vackraste vädret de senaste dagarna?? Och har inte jag världens bästa jobb när sommaren börjar komma?!


Jag och lilla har varit på en långpromenad ikväll, så nu en timme senare har jag ännu ett nytt skavsår på foten.. Men ack så underbart det var! 

Samlade på mig några extre steg på min stegräknare också! :)

Blev medlem på www.xtian.nu igår så jag kan dokumentera mina steg! 

Bli medlem du också!  

Välkommen till ViktSteg! 
  • Gratis online stegdagbok och viktdagbok.
  • Skapa en egen eller delta i en stegtävling.
  • Placera deltagarna i lag som du skapat.
  • Använd en stegräknare och börja registrera dina steg.
  • Omvandla "steglösa" aktiviteter till steg.
  • Det finns diagram som visar dina steg per vecka/månad eller år.
  • Skaffa "Stegvänner" och jämför antalet steg med dem.
  • Registrera din vikt privat (bara för dig själv).
  • Se din viktförändring i diagram per vecka/månad eller år.

Tänkte att jag så småningom skall starta en tävling under en tid om det finns några intresserade där ute?? 


Tänkta att jag skulle bjuda på en liten bildbomb idag igen eftersom jag är så dålig på det! Vad är en blogg utan bilder LIXOM" :)


   Ronja och Wilma! Stolt tjej! :)


Pappa och Ronja tokar sig!! 


     

Sötpia och Ronja på axelpromenad i det fina vädret!! 

   Fick bära Pias fina väska med Doris på ;)  

Kvällspromenad och mys i vagnen!


 

Busar på lekplatsen :)

      

GOS!


 


Mamma och Ronja BUS! För vi älskar BUS!! :D          


Myspys innan dagis :)


 

Och glad att vara hemma igen!

  

PUSS ölskade barn!

 

se så långt hår jag har och vad fint mamma gjort :)


   

Skjortan och tröjan jag fick med mig från loppisen senast, synd det var konstigt ljus!!


   

Ronja och Freja sussar i soffan på Frejar 2:års kalas!

 


Och bästa vän har också varit his och ätit mjukglass med oss! hOn är väl bara för underbar som åker från Bräcke för att göra oss sällskap?   


   


Som sagt! Ni som är intresserade av tävlingen kommentera :) Ska hitta på ett bra pris till vinnaren!! 




 

Och för er som orkar ett videoklipp på lillan :) Hör så duktig hon är på att prata :)

Av Sandra Andersson - 5 maj 2011 14:30


 


Har jag berättat att jag har en liten ordning och reda tjej här hemma?

Jag tror jag har den bästa hjälpredan någonsin, hon städar, hjälper till med tvätten och allt som kommer i hennes väg.

För någon dag sedan kastade hon blöjan och dörren gick inte att stänga.. Då insåg jag hur mycket barn tar efter de de vuxna gör. Nämligen så att mamma hennes gör likadant!! 

Av Sandra Andersson - 1 maj 2011 17:57

Sista april igår och jag gick ut för att kika på raketerna som smällde här och var ifrån men ögonen drogs till solnedgången ist som var så underbart vacker! 


Idag har vi varit på loppis. Markus och Margona ledsnade ganska snabbt och hade det inte varit för det så hade jag nog kunnat vara där i flera timmar. 

Hittade en superfin skjorta i rött och blått, en Foxtröja och ett par lackleggings till mig. Till Ronja en vit lång kofta och Markus hittade ett nytt fiskespö till mig så jag kan fiska i sommar. 

Fast jag har ju redan ett men jag är för dum för att förstå mig på det :P


Bilder på sakerna kommer senare ;)


Nu ska bakas med med Ronja för vi har gjort trolldeg! 


Det här behövs:

1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
1 msk olja
ev karamellfärg 


Funkade jättebra!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards