Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:27

 Nu har min älskdaade man kommit hem och jag slapp sova ensam natten mot tisdagen. Min söta vän Carola kom hit coh var med oss, hon är så himla snäll. Vi kollade på film och åt en massagodis och god mat! Jag hade en fruktansvärd tandverk och gick upp till min granne Åke för att fråga om han hade nån verktablett till mig så nu är verken över men dock bara för stunden. Ska ringa till tandläkaren imorgon igen för idag hade de ingen tid för mig och jourtandläkaren höll till på Frönsön idag! Var dit i mångads och dom lagade tanden, minns inte vad det var för fel men det var nått med pulpan och jag måste dit två gånger till för at fixa det.. Hoppas verkliegn inte att jag behöver ha tandverk till den 7:e för då går jag ju under!

 Detta fick vi av Åke! Snacka om snällt! Jag har verkligen världens snällaste grannar. Fick ett glasbord av Cristina som vi ska ha ute på uteplattsen i sommar. Ska bara hitta ett par fina stolar att ha till och sen ska vi sätta upp en markis så att man kan vara ute i alla väder! 

Vad tokigt det kan bli! Hon skrattade lika mycket som oss så ni inte tror att vi gör henne illa :D

Imorgon ska älskling åka tillbaka till sin mamma mest troligt över natten och på fredag ska jag och Ronja med mamma till stan och på lördag kanske det blir S-vall. Vem vet? :)



Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:26

Jag skickar tankar ut i intet. Jag önskar så starkt att jag kunde nå fram till dig. Jag föreställer mig att du finns till här hos mig och jag ser dig stå framför mig men jag kan inte känna dig jag kan inte krama om dig som förr. Jag minns så starkt den sista gången jag höll om dig och du höll hårt om mig. Hade jag vetat att det var sista gången skulle jag aldrig släppt dig.
Det är så svårt att förstå att det aldrig kommer hända igen att jag aldrig kommer höra din röst eller känna din hand. Dina lena händer och känna lukten av dig. Det är en obeskrivlig känsla av tomhet jag känner innom mig det är så tomt i mitt hjärta, ett stort hål sen du lämnat oss.
Tänk om du kunde höra och se hur mycket vi saknar dig se hur ont det göra att se din säng tom och hur vi kämpar för att inte bryta ihop av tanken på att du inte är hos oss längre.

Du som alltid funnits för mig, du som alltid brydde dig.. Var tog du vägen? Hör du mig?
Jag lever på hoppet att du hör mina tankar varje dag, kan du ge mig ett tecken? Snälla farmor, du fattas mig...

Jag kommer berätta historier om dig för min dotter, hon ska få höra vilken underbar människa du var och hur mycket jag älskar dig. Jag är så lycklig att du kämpade på tills hon föddes och att jag fick visa upp min skatt för dig.

Hoppas att vi en dag kommer träffas igen, att jag kommer få höra ditt skratt igen och krama om din friska kropp. Då ska vi tillsammans göra allt det som du älskar, vi ska vandra i skogen tillsammans och plocka allt vi ser, vi ska fiska på sjön tills natten smyger sig på och baka bullar att smaska på!

Jag älskar dig farmor.

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:26

Har nu överlevt förtsa natten på evigheter ensam i lägenheten.. Ronja sov i sin säng tills jag skulle lägga mig, då var jag tvungen att hämta henne och lägga henne vid min sida. Hon ger mig trygghet och värme min lilla tjej! Även fast vi har en 160 så låg vi tätt-tätt på ena sidan. Jag hoppas verkligen att Markus kommer hem till oss idag jag saknar honom nå så fruktansvärt.
Annars kommer min kära vän Carola hit och gör oss sällskap och det är ju lika mysigt det. Dricka te och prata strunt, det är myspys det!

Har varit i Bräcke i helgen, har inte haft världens bästa väder. Fredag och söndag regn men på lördagen var det superfint och vi var ute hela dagen, jag, Carola Emelie och Ronja. Ronja har tränat massor på att gå och hon har blivit jätteduktig på bara några dagar. Vi räknade nån gång stegen och det var typ 18 steg. Det är ju iaf en bra början! Det ska bli roligt att visa Markus hur duktig hon blivit!
Träffade också Petra en sväng i går morse då Robin och Emelie sussade så sött hemma. Pratade om allt möjligt vi gjort i våra dagar och om allt som livet hör till. Det var mycket trevligt!

Tänkte göra en lista på lite saker som Ronja kan (kommer säker att glömma en massor);
Hon kan resa sig mot saker och gå en liten bit
-vinka "hejdå"
-låta som en indian
-hålla för öronen
-klappa händerna
-peka
-dansa till musik
-äta mat duktigt
-äta själv (dock med händerna)
-säga mamma och pappa
-låta som en katt
-hålla flaskan själv
ja.. det var bara några saker av vad min lilla tjej kan :)

Nu ska jag försöka få tag på folktandvården här i Brunflo, vilket verkar vara totalt omöjligt denna måndag morgon. Svarar de inte så får vi väl så lov att ta en promenad dit, för hemska tandverk bort!!!













Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:25

hej hopp :D haf helt enkelt glömt bort att skriva på ett tag och haft mycket för mig. i helgen var vi i hunge och hälsade på, träffade tedde som jag inte träffat på superlänge så det var mycket trevligt :) å lördagen var det tokfint väder var ute hela dagen och pappa grillade till middag. mumma!

 Suddig bild på Linus och Ronja

 Daniel och Ronja

Farfar :)

 Älskling gungar

 Ronja gungar

 Trött och förkyld liten fiS.. :/

 Nyvakenprupp :)

 en av pappas små sötnosar. för tillfället ar han 3 vuxna katter varav två mest troligt är på smällen och 5 små missar :)



försökte ta någon bra bild på dem men det är ju nästan omöjligt så det fick bli som det blev! djurfotografer, jag beundrar er! fast ni har ju riktiga kamror och inte en telefon att ta med :D

 

iGÅR var cacacarolaaa här och hälsar på. jag är så glad att hon tar sig tiden att komma hit och hälsa på oss! ha eh bak stump :)
och idag har jag tvättat och lekt ute med ronja och markus har varit på ryds och praktiserat! funderar på om jag ska på zumban eller inte idag..


Ronja har förresten lärt sig peka" så nu kan hon peka, klappa händerna och hålla för öronen :D


 mamma och skruttefis :)









Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:24

Funderar på om jag ska åka till Bräcke imorgon och kolla på Jerrys klass när de ska ha uppvisning, stanna i Bräcke över natten och sen vidare til Hunge på torsdagen.. Har inte riktigt bestämt mig än..
Eller så stannar jag hemma och har tråkigt haha..

Har idétorka som vanligt så jag bjuder på några bilder ist.


 Ronja tittar ut genom fönstret på tåger och allt som susar förbi!



. Ronja och Maja hos frisören.

 Ronja sitter och myser med Jimmy :)

 Älskling <3

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:23

God morgon.. Nu har jag flyttat Ronjas säng till datorrummet så nu fattas bara att flytta databordet in till sovrummet. Men det får min häändige kar göra när han kommer hem.
Idag är Ronja 10 månader det är svårt att fatta att hon är ett om två månader. Tiden har bara rusat iväg..

Vi har varit till Stöde och hälsat på Margona m fam. Freja fyllde 1 år igår så det var födelsedagskalas.

Nu ska jag förska städa lite innan Ronja vaknar och sen blir det mest troligt frisören och klaga.. Är missnöjd som sjutton så någon bild bjuder jag inte på.. Min "raka" rugg går i vågor, håret är hackigt och färgen.. Den ska vi inte tala om.. Den sitter mer i ansiktet än i håret känns det som..
Efter det blir det Panncentralen och fixa lite papper och klockan två besök hos läkaren. Äntligen har jag fått en tid för att kolla ryggen!

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:22

Ojojoj, jag har visst inte uppdaterat bloggen på superlänge! Tankarna har glidit iväg på en massa annat hela tiden.
Jag och Ronja har iaf hunnit med en tur till Bräcke där vi hälsade på Robin och Emelie. Träffade också Carola med familj vilket var hur trevligt som hellst. Åse gjorde high five med Ronja när det träffades och efter det så satt hon upp handen så fort hon såg henne min lilla sötpära!
Tog även en tur in på min gamlsa skola och träffade på min gamla mentor Görgen som hjälpte mig helt sjukt mycket sista året på grundskolan. Det tackar vi för! Så det var verkligen super roligt att träffa honom igen och visa upp min lilla skatt för honom!
Efter natten i Bräcke skulle vi hem över natten och sen åka till Hunge över helgen och fira pappas födelsedag. Men väl hemma så verkar Markus vara dålig och sitter och kräks som en tok. Hoppades på att han ätit nått dåligt men på natten vaknade jag och kräktes jag med. Så det blev ingen Hungeresa för oss. Det ända positiva var iaf att Ronja klarade sig från att bli sjuk.
Sen har vi även hunnit med några turer på Öppna förskolan som jag numera kräks på då det inte verkler vilja dyka upp fler än mig, Alexandra och Linnea.. Visserligen är det roligt att träffas alla tre men det känns ändå som att varken jag eller Ronja får ut något av det! Jag och Alex ungås ju i vilket fall.

 Kelwin leker i affären! 

Imorgon blir det klippning och färgning av mitt hår, det ska bli så himla sköt med lite nytt och slippa denna numra oranga färgen jag har i håret. Kommer nog aldrig mera färga mitt hår rött! Mamma och Maja ska också klippa sig så de blir att rå om dem litegranna också, det ska bli mysigt. Lägger in en bild på hur håret blev när jag skriver nästa gång för på lördag åker vi till Margona och ska fira Frejas 1:årskalas! Tiden har bara rusat iväg känns det som. Tänk att hon redan är ett år, sjukt..
Kaspian har också fyllt 1 så där var i på kalas i tisdags. Fick supergod tårta och kakor. Mums!

Nej, nu har jag idétorka så jag lägger in lite bilder ist!
Stora killen Kaspian gunagr för första gången!

Tokunge!

 Ronja står och speglar sig :) Måste ju vara fin när hon ska ut och flörta med en massa pojkar!

Gungar för för
tsa gången!

Badar!

Kan stå och gå några steg :)

Promenerar med pappa!

Skattar glatt i vagnen!

 KÄRLEK <3

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:22

Wiie, hur kung var det inte att mobilbloggen funkade? Nu skipper jag sitta vid denna dumburk och få ont i ryggen. Hopas att läkaren hör av sig så att jag får någon tid att kolla min rygg för snart bryter jag ihop över detta.. Det är helt sjukt att de är en sån lång kö för att få en tid..
Nu på morgonen har jag letat efter en design till bloggen och fann denna hoppas att allt blev rätt, säg till om ni hittar nått fel! 
Idag blir det att städa hallen, toaletten och bära ut massa saker i förrådet. Vi har ett skrivbord till salu om någon är intresserad? Tokfint är det ska ta en bild på det under dagen. Dessutom har vi en Majsorm till salu hon är superfin och handtam! Terrarium ingår. Lägger ut en bild med på det sen.

Senare får vi besök av Margona Thomas och Freja. Ska bli roligt att träffa dem och se hur stor Freja blivit :)


 min söta lill tokunge :D

Ovido - Quiz & Flashcards