Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:02

Jaha då var det Ronjas tur att vara dålig. Märkte i natt att det var något fel, natt vällingen kom upp på direkten och hela sängen var full med kräk.. Tänkte direkt att hon kunde vara magsjuk och de verkar så. Antingen det eller så har hon fått ätit nått som inte var bra men jag kan inte komma på vad det ska kunna vara.
Nu ligger hon i min famn och sover som en stock. Vaknade vid nio och kräktes och bytte blöja och somnade om.
Känns konstigt att hon sover fortfarande efersom hon vanligtvis brukar vakna vid 7-8 tiden. Hoppas att hon kyar på sig..

 Ronja som lilling :)

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:01

Idag blir min lilla ängel 8 månader hon är stora tjejen nu! I förrgår upptäckte jag hennes första tand. Längtar tills den växt upp för det är så sött med bara några små bisssingar.
Är inte alls på humör för någonting idag och är nära ett sammanbrott hela tiden, tårarna kommer utan att jag vet varför så det blir öppna förskolan nästa gång ist..
Måste därimot på banken när Markus kommit hem och betala in hyran..

Ior är inne på sin 54:e dag med bebisarna och hennes mage är väldigt hård och tissarna svullna så nu är det bara att vänta och se när de kommer ut.

Nu ska jag vila medan Ronja gör det.

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:01

Nu har vi kommit hem igen efter en vecka hos svärmor, både skönt och tråkig att komma hem. Men talesättet "borta bra men hemma bäst" stämmer helt på mig.
Markus sitter nu och inspekterar ormen som han fick med sig hem, hon är väldigt rymningsbenägen och heter Maja. Uuuh.. Hon har precis ätit en stackars liten bebisråtta och krälar fram i hennes tillfälliga hem.
Var upp på badet idag med, Ronja testade sin baddräckrtat för första gången. Den är röd med vita prickar hon var supersöt i den!
Mvc tanten ringde igår och berättade att de startat öppen förskola för unga föräldrar på onsdagar så imorgon ska jag och Alex dit med barnen. Det ska bli jätteroligt!
Skriver imorgon om hur det gick :)

 Ronja med sin Fammo

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:00

Aooo.. Jag är helt mör i kroppen ont i nacken och ryggen. Måste ha legat på något konstigt vis i natt. Det blir nog en värktablett mot det onda. Igår kväll trallade jag och Ronja upp till Simone och kollade på hennes nya lägenhet, den var jättefin. Önskar jag hade så stort jag med.

 Ronja och Simone.

När vi var hemma igen så kände jag för ett varmt, varmt bad för det är ju så fruktansvärt kallt ute! Pratade med mamma precis och hon hade haft -37 i Hunge i morse så idag stannar vi inne. Tror att Ronja har förfrysit sig lite på ena kinden.


Lägger in en bild på Ronja och hennes favorit Jimmy,

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 08:59

Idag blir det städa! Vi skulle behöva göra en storsädning framöver, torka i skåp och allt sånt tråkigt.. Mamma frågade när Ronja skulle komma till henne så vi kankse får ta det nån helg framöver så vi kan städa skiten ur det här stället! Jag är så less på katterna som lever om på natten och stökar ner, imorse när jag klev upp låg mattan i en knöl mitt på golvet och det var vindruvort ÖVERALLT. DEssutom älskar de att leka med toapapper så över det var överallt i små, små bitar.. Hoppas bara inte att Ior har kattungar i magen då blir det ännu mer livat här. (Jo, Ior är en tjej)
Igår var jag och klippte mig hos Carina, hade aldrig klippt mig där men det var riktigt schysst faktiskt. TUmmen upp till henne, där kan jag klippa mig igen. Nu återstår bara färgning som Markus mamma ska fixa till mig när vi hälsar på där. Vi åker dit på fredag, det ska bli skönt att komma ifrån Brunflo lite och hälsa på dom.

Igår sänkte Markus Ronjas säng så att hon inte kan trilla ut ur den det var på tiden! På morgonen när man vaknar och tittar dit så står hon och gungar på kanten! Usch läskigt.


 Bjuder på en tokig gammal bild på mig och Markus :D

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:38

Godmorgon godmorgon! Idag är jag pigg, fick sova en timme extra då Ronja somnade om när hon åt välling imorse. Idag blir det packa, diska och fara till Hunge! Hoppas att det blir fint väder så vi kan åka lite
 skoter. Ha en bra helg allihopa!

 <3

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:37

Ronja har nu bestämt sig för att kliva upp 7-8 på morgonen vilket var väldigt jobbigt de första dagarna men nu har jag fåt in en rytm jag med och lyckas somna lite tidigare på kvällen. Det är ganska skönt faktiskt! Först kliver jag upp med henne och hon är vaken i nån timme och sen somnar hon igen och då kan jag göra allt jag behöver göra innan hon vaknar. Nu på morgonen har hon badat och lekt och jag har pysslat på med lite skolarbete. Lä ste precis Ellens blogg och såg att on hade lagt ut en ultaljudsbild. Blir så galet sugen på att skaffa en till krabat men det får så lov att vänta några år.
Igår var vi barnvakt till Caspian en stund han är så himla mysig. När vi skulle gå upp på affären så hade vi Ronja och Caspian i tvillingvagn men det tyckte Ronja inte alls om och började storgråta så jag fick bära henne hela vägen tills vi var hemma igen och kunde ta hennes vagn, då somnade hon på momangen när vi la ner henne.






 

Och igår kväll så var jag ut och letade efter katten som såklar sprang iväg upp till sin älskare så fort hon kom utanför dörren. Så jag gick till han som äger den katten och frågade om han hade sett henne där och då ville han att jag skulle komma in och kolla på hans katt, men väl inne så var allt annat mer intressant än katterna óch han började berätta om musik han hade gjort och frågade om jag ville lyssna. Så där blev jag kvar i typ en timme, fick lyssna på minst 18 låtar och se hur han dansade och sjöng... Visst var låtarna bra men jag ville verkligen inte sitta där, men det var bara att hålla minen och se glad ut. Det skulle säker vara jättekul att träffa honom på fyllan men i nyktert sällskap så FY :D

Nu ska vi fixa frukost så jag har ingen mer tid för det här!




Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:36

Äntligen har kameran, datorn och änkte att det kankse inte var någon mening att ta kort ifall den hade gått sönder men tog med den till Bräcke ändå :) Var till Robin och Emelie och hälsade på och passade på att hälsa på lite andra med. Den ända jag inte hann med var Carola och usch vad jag är sur över det men jag får ta mig en tur dit bara för att träffa henne. Förlåt Carola men tiden var för liten..
Vi hälsade på Carro och lille arvid som var supersöt! Ronja var inte så intresserad av honom utan tyckte hans leksaker var roligare och igår hälsade vi på Bea och lilla Emmie. Hon kändes som en liten docka gämnfört med Ronja och jag indrade om man inte kunde krympa Ronja i tvätten eller nått för gud avundsjuk jag blir när jag ser de små liven. Men Ronja är min illa beis föralltid, oavsett hur stor hon blir!

Här är lite bilder från i Bräcke,

 Ronja leker i Emmies babygym :)

 Bea och Emmie


 Emilie och Ronja på biblioteket i Bräcke.

 Busar med Flaskan :)

  Sover på tåget

Och lite andra bilder sen sist jag la upp,


 Mamma och Ronja på stan


 Bae, Eva och Emmie var på besök

 Markus ooch Ronja

Nu ska jag och Ronja gå och göra välling!



Ovido - Quiz & Flashcards