Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:35

Oooh wiiie, vad jag älskar när det är rent och snyggt hemma! Har städat och leeekt en massa idag, pappa har också varit och hälsat på och min supersöta granne Pia!

Var så länge sedan jag la upp bilder så här får ni några :)

 Ronja med morbror Jerry i Hunge!

 Ronja är ute och promenarar i hennes nya skor på campingen i s-vall med mrobror Pelle!

 Mamma och jag drack goooda drinkar och mådde såå gott!

 Ronja leker inne på affären :)

 Åker "sak" med morbror Linus :)

 Gooos med mamma!

 Tokiga morbror testar baddräckt!

 Äter mumsig glass i stora lass!

 Är vid hamnen och fiskar med pappa!

 Vaknade med lååångt hår en dag :)

 Ronja vid midsommarstången som jag, Emelie och Jerry gjorde till henne.

 På Zooooo med mormor, Pelle och Maja :)

 Kikar på den söta ponnyn :)

 Ronjas födelsedagståtra :)

 Lite kalas på fradagen med momma, pelle och maja

 Öppnar paket på min nya bil som jag fick av Ted och Linus :)

 Ted och Ronja myser efter att ha badat i pooolen :)

 Doppar fötterna i bäcken... Uuuuh!

 Ute och paddlar med hela familjen :)

 Ted ristar in sina änglars namn :)

Och en hejdå pyss :D

Imorgon ska jag och Markus tälta ensamma och Ronja ska vara hos Robin och Emilie över natten. Det ska bli himla skönt att få lite ensamtid tillsammans och Ronja kommer att ha tokroligt hos dem :)

HEJHOPP :D

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:34

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:34

 Vi har varit i Hunge och hälsat på. Här är Ronja och morbror Jerry :)

 

 Ikea och mummsar mat

 Testar diadem, söt eller hur?



 Ronjas nya skor

 Promenerar i nya skorna på Campingen med morbror Pelle

 Här bodde vi, enkelt men mysigt

 Mamma och jag smuttade på goda drinkar







 Åker vagn för bebisar :)

 Visar Ronja vad hon ska göra då hon vägrar sova efter en dag med massor av nya saker



 

 Åter i Hunge och har precis fått kaka av mofafa = mors farfar :)

 Pappas söta kissbebisar

 Leker med morbror Linus


 Två av de större ungarna som är till salu om någon skulle vara intresserad?

 

 Jerry hittade en gammal baddräckt :D

 Glass = KÄRLEK



 Midsommar :)


 Leker med stenarna när pappa fiskar

 På zoooo








Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:32

 Är ute och promenerar lite med morbror Pelle på Campingen vi övernattade på :)


 Åker kundvagn för bebisar wiie :)

 Testar nya skorna

 Mamma och jag drack goda drinkar med körsbör i :)

 Införskaffade nys skor till Ronja. Det är sjukt vad svärt det är att hitta några i rätt storkek :)

 Här bodde vi

 Mummsar mat på Ikea

 Mormor visar vad Ronja ska göra när hon vägrade sova efter en dag med massor av intryck

 Mums! Jag har fått kaka av mofafa = mammas faffa :)


 Testar ett sött diadem visst blev jag fin?

 Vad är detta

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:31

Igår kom vi hem från en supermysig helg i Rötviken. Vi fiskade, grillade i öppenspisen, åt god mat och bara njöt av varandra.





 Mysa med pappa är det bästa som finns!



 Testar flytvästen! Var dock regn hela helgen så det blev ingen båt-tur!

Idag åker jag och Ronja till Hunge för att imorgon bege oss mot Sundsvall med mamma och Pelle och campa!
Och så ska vi göra Sundsvalls gator osäkra ska se om jag hittar lite presenter till Ronja. Tänk att hon snart är ett år 13 dagar kvar idag!
Och 20 dagar tills jag fyller år, haha.
När jag kommer hem igen ska jag gå på tattoo studion och beställa en tid. Det blir ett fotavtryck av Ronjas lilla bebisfot och kankse hennes namn bredvid. Har bara inte berstämt mig var jag vill ha den. Tips?

 Mamma älskar dig <3



Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:30

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:30

Tro på det som inte finns. För det som finns har en gång inte funnits.

Jag sitter nu i Hunge, har skickat de stora barnen med bussen till skolan och Ronja sussar sött i sin säng. Eller "sin och sin", vi ick av trevliga grannar låna en säng under vår vistelse här. Mamma och Erik är på Rodos och njuter av sin ensamma tid tillsammans, solar och mår gott. Vilket lyx! Igår hade de trettio graader varmt ska ni tro..

Älskling kommer idag efter jobbet. Det ska bli underbart att träffa honom. Har varit mycket farande för mig och Ronja de senaste veckorna och det märks på Ronja att hon saknar sin pappa.
En liten tand har även tittat upp och fåt min bebis gnällig och ledsen..
Igår hade jag mycket i mina händer och Ronja kröp ut till hallen, jag ropade på henne och då brukor hon vanligtvis komma men inte denna gång. Rusade ut och då var hon halvvägs upp i trappen. Usch! Inte trodde jag att hon kunde det och inte alls så fort isf! Nu gäller det att ha stenkoll på henne.

I kväll har barnen önskat film och snask så det blir väl en tur på affären för de försjänar de så duktiga och hjälpsamma ungar kan man leta efter.

Ronja har nu blivit superduktig på att gå och kan nu gå hur långt som helsst, tar friheten att knata iväg åt nått håll och upptäcka massa nya saker som man ser på två ben. det är så huimla roligt men snart kommer det att  vara fullt upp, märker redan nu att bara på några dagar har hon blivit som ett helt annat barn!

Bjuder på några bilder från mammas dator eftersom jag inte har några här.

 Jag och Robin som små tigrar

 Pelle som liten

 Och Maja som liten. Kan inte förstå var tiden tagit vägen.. Om de växt upp så snabbt, då kommer Ronja snart vara så här stor.. Jisses!


Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:29

Ovido - Quiz & Flashcards