Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 16:00

Sitter nu och ta det lugnt en stund. Älskling och jag har städat som några tokar idag och mublerat om i vår lilla lägenhet, det gäller verkligen att tänka hur man ställer sakerna.. Men jag tycker att det blev bra trotts allt :) Jag lägger upp bilder på vår enkla lya när jag har tid för nu har vi ställt datorn såpass att vi har bra internet att lägga ut bilder igen.. Kan inte förstå hur tele2 kan vara så dåligt. Blir till att byta snart..

Ikväll ska jag och Pia på Zumba tjoho :)


  

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:41

Woohoo, "du har vunnit budgivningen" :) Satt igår och kollade på tradera, vilket jag älskar att driva min egentid med och kammade hem en sexig kroppstrumpa. Ja, jag vet, kropstrumpa låter inte speciellt sexigt men värt att testa tycker jag!
Idag sov Ronja till halv 11, kan ni tro? Jag och Markus vaknade tillomed innan henne. Jag kan anta att det var skönt för henne att vila lite så hon blir av med förkylningen och ögoninflamationen som för den delen blivit mycket bättre över natten. I morse hade hon inget klet i ögonen, det måste vara skönt för henne!
Igår hade jag och Ronja en tjejdag på stan, handlade en jacka till mamma, mig och lita annat smått. Det var supermysigt att gå ensamma och bara ta det lugnt. För mig är det topp 1 på listan :) Plus att Ronja är världens bästa sällskap!

I helgen hoppas jag på att Ida blivit frisk så vi kan åka och hälsa på henne, det skulle vara så himla roligt att umgås lite!

Längtar också till helgen, 29, 30, 31 då jag och älskling ska ha myspys alldeles ensamma. Jag har bestämt att jag vill kolla på bio för det är något man inte har tid med nu för tiden! Längtar längtar! <3

BJUDER OCKSÅ PÅ NÅGRA BILDER:

 Linus och Ronja







 Niklas och Ronja




Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:40

Min söta granne christina kom precis förbi med en katalog med superfina kläder som hon ska ha visning för nästa söndag, det fanns så mycket som jag bara ville ha! Funderar på att själv ha en visning någon gång framöver, det vore så roligt :)
Helgen har varit lugn som sjutton, Ronja har dock ögoninflamation.. Hon gick från förkylning till magsjuka och vidage till ögoninflamaton på bara en vecka.. Stackars lilla barn. ag önskar att alla dessa sjukdommar kunde försvinna från vår värld och från hennes dagis.
Det jobbigaste är att när jag pratar med dom på jobbet så peppar dom mig med att det är så första året. TOPPEN! Min goa vän Veronica var förbi igår, det var så himla roligt att träffa henne och prata lite skit!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och vänta på att sällskapet ska komma in!

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:39

Goddag läsare! Jag måste erkänna att jag numera är en värdelös bloggare, jag har tiden men helt enkelt inte någonting att skriva om..
Ronja har iaf haft tre inskolningsdagar igen, fredag, måndag och tisdag och idag är hennes första riktiga dag (igen).. Gillar inte att hon inte har trivts på dagis och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bättre..

Jag har dock varit lite besviken på hur upplägget för inskolningen har varit under de första två riktiga inskolningsveckorna. Vi höll till där från kl 9.00 - 11.00 och under den tiden var vi ute. Någon enstaka gång var vi inne och det känndes som att barnen inte hann bekanta sig med miljön innomhus. Dessutom ställde jag frågan till fröknarna om barnen (det var 5 barn som inskolades samtidigt) skulle vara med på lunch och sova där någonting men det skulle det inte. Vilket jag tycker är väldigt konstigt.. Tisdagen skulle vara Ronjas första riktiga dag, då menar det att vi ska från att ha varit där två veckor utan att lämna barnen en ända gång förutom på måmdagen då de bad oss att gå in en stund. På måndagen lixom..
Allt kändes så himla konstigt när jag gämnför med de andra dagis jag vet och när jag pratar med andra som inskolat sina barn.. Jaja, det löser sig säkert innan det är klart..

Nu ska jag passa på att damsuga inna jag ska hämta prinsessan!

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:38

Idag fyller min älskade älskling 21 år! Jimmy W bjöd på tårta, när alla hade åkt tänkte jag ställa in tårtan i kylskåpet och vips så låg den på golvet... Har man otur eller ej?

Imorgon börjar vi om med Ronjas inskolning igen eftersom att det inte alls går bra på dagis.. Hoppas innerligt att det löser sig. Men som alla säger till mig så är det jobbigare för mig än för Ronja.

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:38

Tänka sig att det skulle bli en fin dag, jag trodde seriöst att vintern var på väg! Har tillomed hängt tvätten ute på tork idag. Det är en av få saker jag kommer att sakna med sommaren! Ronja har varit på sin första riktiga dag på dagis idag eftersom hon var sjuk förra veckan.. Det gick jäöttebra fast tårarna hade kommit lite då och då och hade inte ärtit  något mer än banan då hon hade somnat vid bordet på lunchen. Själv har jag städat som en tok hela dagen och bytt Ronjas rum med vårt så att hon har ett rum med större lekyta,. Det blev jättebra och nu är det bara sänghimlen och gardiner som ska upp :)

Jag älskar min lilla flicka som nu blivit en stor tjej!

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:37

Sitter nu och äter en hamburgare, mums! Ronja ligger och sover i sin säng och älskling kikar tv :) Har varit och obbat min allra första jobbdag och blir jobb på torsdag och fredag ifall min lilla skrutt är pigg. HOPPAS!
Imorgon ska jag till tandläkaren igen. Tänk att det kan behöva ta 3 gånger för att fixa en tand.. Ingen är nog lyckligare än jag över att fortfarande ha gratis tandvård!

 Tänk vad snabbt tiden går... :/

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:37

Vi kom precis hem från Karin som bjudit på tårta och kaffe, mums. Stort grattis till dig på din födelsedag.
När vi öppnade dörren har det dimpit ner en lapp i brevinkastet "Överklassen har haft all anledning att fira", satte mig och läste och tänkte igom det som stod. Ja visst är det så som de skriver, att vi i medelklassen fått vara med om mycket försämringar de senaste årn har va alla kännt av. Snart är det val och jag har ändå ingen aning om vad jag skall rösta på.. Jag måste ju dock vara med om att kämpa för det bättre.

Ronja har nu tre dagar kvar på inskolningen och sen är det fullt ös. Känns jättebra att hon trivs och att hon får gå på Backens förskola

Ovido - Quiz & Flashcards