Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:38

Godmorgon godmorgon! Idag är jag pigg, fick sova en timme extra då Ronja somnade om när hon åt välling imorse. Idag blir det packa, diska och fara till Hunge! Hoppas att det blir fint väder så vi kan åka lite
 skoter. Ha en bra helg allihopa!

 <3

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:37

Ronja har nu bestämt sig för att kliva upp 7-8 på morgonen vilket var väldigt jobbigt de första dagarna men nu har jag fåt in en rytm jag med och lyckas somna lite tidigare på kvällen. Det är ganska skönt faktiskt! Först kliver jag upp med henne och hon är vaken i nån timme och sen somnar hon igen och då kan jag göra allt jag behöver göra innan hon vaknar. Nu på morgonen har hon badat och lekt och jag har pysslat på med lite skolarbete. Lä ste precis Ellens blogg och såg att on hade lagt ut en ultaljudsbild. Blir så galet sugen på att skaffa en till krabat men det får så lov att vänta några år.
Igår var vi barnvakt till Caspian en stund han är så himla mysig. När vi skulle gå upp på affären så hade vi Ronja och Caspian i tvillingvagn men det tyckte Ronja inte alls om och började storgråta så jag fick bära henne hela vägen tills vi var hemma igen och kunde ta hennes vagn, då somnade hon på momangen när vi la ner henne.






 

Och igår kväll så var jag ut och letade efter katten som såklar sprang iväg upp till sin älskare så fort hon kom utanför dörren. Så jag gick till han som äger den katten och frågade om han hade sett henne där och då ville han att jag skulle komma in och kolla på hans katt, men väl inne så var allt annat mer intressant än katterna óch han började berätta om musik han hade gjort och frågade om jag ville lyssna. Så där blev jag kvar i typ en timme, fick lyssna på minst 18 låtar och se hur han dansade och sjöng... Visst var låtarna bra men jag ville verkligen inte sitta där, men det var bara att hålla minen och se glad ut. Det skulle säker vara jättekul att träffa honom på fyllan men i nyktert sällskap så FY :D

Nu ska vi fixa frukost så jag har ingen mer tid för det här!




Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:36

Äntligen har kameran, datorn och änkte att det kankse inte var någon mening att ta kort ifall den hade gått sönder men tog med den till Bräcke ändå :) Var till Robin och Emelie och hälsade på och passade på att hälsa på lite andra med. Den ända jag inte hann med var Carola och usch vad jag är sur över det men jag får ta mig en tur dit bara för att träffa henne. Förlåt Carola men tiden var för liten..
Vi hälsade på Carro och lille arvid som var supersöt! Ronja var inte så intresserad av honom utan tyckte hans leksaker var roligare och igår hälsade vi på Bea och lilla Emmie. Hon kändes som en liten docka gämnfört med Ronja och jag indrade om man inte kunde krympa Ronja i tvätten eller nått för gud avundsjuk jag blir när jag ser de små liven. Men Ronja är min illa beis föralltid, oavsett hur stor hon blir!

Här är lite bilder från i Bräcke,

 Ronja leker i Emmies babygym :)

 Bea och Emmie


 Emilie och Ronja på biblioteket i Bräcke.

 Busar med Flaskan :)

  Sover på tåget

Och lite andra bilder sen sist jag la upp,


 Mamma och Ronja på stan


 Bae, Eva och Emmie var på besök

 Markus ooch Ronja

Nu ska jag och Ronja gå och göra välling!



Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:36

Ibland undrara jag själv varför jag har en blogg för jag är så himla dålig på att uppdatera. Eller det kanske snarare handlar om tid, för det jar jag inte så jättemycket av.
Jag och Ronja ska åka till Bräcke idag och hälsa på Robin och Emelie. Det ska bli skönt att göra nått :)
Kameran, datorn och jag är fortfarande ovänner så inga bilder blir det heller. Bea och Eva var hit och hälsade på i förrgår och det var så sött för Ronja ville stryka Emmie på huvudet, men bara försikigt.
Nu ska vi klä på oss!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:35

Nu har Ronja åkt till Hunge och jag är alldeles ensam men snart kommer älskling och då ska jag kasta mig på honom med två FRIA armar! Nu låter det som att jag bara klagar på att Ronja är i min famn mest hela tiden men så är det inte alls, jag älskar när hon vill vara med sin mamma men ibland så är det så skönt att ha armarna helt fria. Har tagit ner julgardinerna och satt upp nya, fattas i ett fönster men ska beställa nya gardiner till alla fönster tänkte jag. Har tittat ut på Jotex så nu är det bara att ta tummen ur röven och beställa.
Men nu ska jag diska och spela hög musik för nu har jag inga små öron här som är ömmtåliga.

Ronja, mamma älskar dig <3

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:35

Ja snart har det gått en hel månad till bara sådär! Inte undra på att Ronja växer så snabbt. Nu står hon i gåstolen och äter på kaninens öron. Det är lagomt mysigt att ta på hennes gosedjur efter att hon ätit på dom, ibaland tror man att man nästan skulle kunna vrida ur dem. Snuskigt.
I tisdags var jag in till stan med Veronica och Markus och handlade lite av varje, införskaffade nya bh:ar så att tuttarna sitter på plats igen och det är så sköt att slippa ha amningsbhar! Vi var in på hobbyboden och handlade ett spel och sextärningar men väl hemma så sa Jimmy att de stog "i bilen" på ena sidan och "på gården" på en så det blir ju lite svårt. Men vi kunde ju bara ringa honom om vi hamnade på "i bilden så" :)
Idag var jag och Alex med barnen upp på öppna förskolan, vilket var intresant. Träffade två av dem som var med i min gravidgrupp men utöver det så var det dystert och vi planerar inte att gå dit igen!

Längtar tills imorgon då Ronja ska till mormor sin och Markus och jag ska vara ensamma. NÄTHET! :D

Inga bilder idag för kameran och datorn vill inte vara vän med mig....
NU SKA JAG GOSA PÅ MINA ÄLSKADE.

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:34

Idag har vi varit på stan med Veronica, inhandlat lite saker. Köpte en illgrön termos till Ronja nu när hon börat äta välling för a att den håller värmenvi ha bara en stor termos som är hur otymplig som helst att ha med sig! Hoppas bara att den håller värmen bra. Sen handlade jag två nya bh:ar eftersom att bröste ändrat sig så mycket och jag inte orkar ha amningsbehåar längre. Det är så skönt att ha nått nytt.

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:33

Ååh gud, det har slagit mig nu att Ronja snart är sju månader, hon är ju stora tjejen! Nu är det bara sex månader kvar tills jag börjar skolan och hon börjar dagis, nog för att sex månader känns länge men om de ska gå lika snabbt som de senaste sex månaderna så är det ju inte alls länge kvar.
Ronja har börjat träna på att krypa men de är mest kräl hittills men hon kommer frammåt en bit innan hon blir bannad och less på att hon inte kommer dit hon vill. Hon är så söt.
I helgen som var så var vi till Trången med Maj-britt och Crister, det var himla mysigt. Sist vi träffade Maj-Britt så var Ronja fjaskig och grät när hon såg henne, samma sak gjorde hon med Ted när han var och hälsade på oss. Hon har blivit en sån mammafjask, mitt fel.. Men men, de gick jättebra med Maj-Britt och dom var goda vänner!


Ted var och hälsade på, han var lite farlig tyckte jag, men de gick över =) Ronja myser med Ted när hon insett att han inte var så himla farlig som hon trodde=)

 Jag ska bli värst på datorer när jag blir stor!


 Vi åkte upp på fjället en dag och grillade. Ronja åkte skoter för första gången, eller kälke kankse man ska säga. Hon tyckte att det var jätte mysigt och somnade!

 


Nu väntar Paradise Hotell!

Ovido - Quiz & Flashcards