Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:20

Det har inte blivit mycket bloggande på senastehar varken haft tid eller lust men nu ska jag kladda några ord. Var till Slottet (mammas stuga) i två dagar och grattade mamma som fyllde den 1:a och åt lite påskmat. Gud vad jag gruvar mig tills det är jag som ska stå och laga mat när det är högtider. Tur man har en sån matfantast till pojkvän!

 Älskling :)

 Maja :) 

 Badar bort smörlukten som satt överallt! Härlig att bada :)

Satte oss ner en kväll och diskuterade våra planer med lägenheten och nu har vi bestämt oss för att bo kvar här och att Erik ska renovera. Ronja får ett eget rum hela köket blir utbytt (jag får en älskad och efterlängtad diskmaskin) och en massa småfix som en stärre säng nytt databord skåp soffa och ja rubbet! Så himla underbart!

Efter vi varit i Slottet tog vi en tur till Hunge och hälsade på alla, på söndagen var det kanonväder! Markus och jag tog tillfället i akt att låta Ronja vara med Emelie och Robin på skön så vi kunde köra lite skoter. Guu så roligt det var!

 Emelie och Ronja

 

På söndagen halv 3 kom 5 supersöta kattungar så nu är Iro stolt mamma. Dom är så himla söta :)

 :)

Nu måste jag skynda mig på med kläder och gå upp på hälsocentralen! Dumma spralen funkar inte som den ska. Håll tummarna att jag slipper byta den!



Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:13

Hallå folket! Kommentera mera!
Nu sitter jag och tar det lugnt en stund, har prch storhandlat. Det är helt sjukt vad snäll Jimmy är med oss. Tack. Ett körkort hade varit väl behövligt, tänk vilken frihet!
Zumban var tokrolig trots att det var ett tiotal tanter som var där. Kände mig ung och fit :D
Längtar till nästa gång!


 Maja äter :) Planerar uppfödning av råttor till henne så fort vi fått en större lägenhet! Myysigt med råttor.

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:12

Hemma från staden! Skönt att få lite gjort, varit på försäkringskassan där Markus överlät sina föräldrapeningdagar till mig. Tack för det :) Handlade ett par supersöta jeans till Ronja mjuka och sköna. Passade också på att inhandla strumpor till både mig och Ronja då hennes strumpor åker av lite här och där så man aldrig hittar ett par som passar ihop!

 syns inte så bra men ändå :)

Nu väntar jag på att Markus och Jimmy ska bli färdiga på gymmet så jag kan få lite mat i magen och efter det lagt sig så ska jag på Zumba. Första gången jag testar det hoppas hoppas på att det är roligt! Får se om Veronica gör mig sällskap :)

Ringde hälsocentralen idag och tjatade om en tid att kolla ryggen men dom är fett sega och det fanns inte en tid förän i slutet på maj.. Helt galet, de tycker att jag ska medisinera mig själv. Men vad gör jag då när det inte funkar? Ja då får jag bara hoppas på att Markus är hemma så han kan vara med Ronja. Är så less på att ha ont i ryggen nu har haft ont sen jag var 7 år och inte en enda läkare tar sig en roíktig titt på den. BLÄ!

 

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:11

Här råder total bloggtorka.. Kan väl tala om vad som hänt idag iaf, öppna förskolan med älskling och Ronja. Var dock bara en mamma med bibis där, lite tråkigt. Hoppas verkligen att det dyker upp fler nästa gång!
Imorgon rasar pengarna in på kontot oc vi ska till stan och handla lite. Hoppas på att någon vill köra oss på Willys med så vi kan storhandla. Det är grejer det!

 Ronja och Markus på gymet ;)

 Busfröööö :)

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:11

Idag är jag uttråkad och kan inte komma på ett smack att göra så nu har jag på måfå blandat ihop en smet av nått slag och ställt in i ugnen! Hade en mycket trevlig helg med älskling men gud så skönt det var att få hem vår älskade dotter!
Synd bara att hon har feber och är grinig idag, tror att det är en till tand på g!

Skönt att det blivit väder för att vara ute igen, GILLA!



 
Hemma hos mamma och pappa :)

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:10

Detta känns mysko.. Tomt och ensamt.. Än har jag inte ställt in mig på att Ronja inte är här. Nu låter det nästan som att hon är borta för alltid men det är nästan så det känns. Gud vilken elak mamma jag måste vara..
Samtidigt som jag vet att detta är väl behövligt för alla par med småbarn och att alla som har barn själva förstår det men jag saknar min lilla ängel.
Hon är det finaste på denna jord, min lilla fågel. Aldrig kommer jag att sluta älska henne.
Tänk den dagen jag fick henne i min famn för första gången. Ja jag ryser i hela kroppen när jag tänker på det. Tanken på att jag och min älskade har skapat henne fött henne till världen och nu få se henne utveckas och växa upp. Det är stösrta som hänt mig och det bästa som hänt mig. Det är svårt att förstå att detta faktiskt hänt och att jag har skapat en människa. En sån underbart vacker människa.

Jag kan inte säga annat än att mitt liv är perfekt, jag har den perfekta pojkvännen som alltid ställer upp för mig och har de bästa personliga egenskaperna. Jag trodde aldrig att jag skulle finna någon var så perfekt som är. Det är ofattbart. Och att vi sen skapat ett liv tillsammans.. Ja det går absolut inte att sätta ord på.
Jag älskar dig nått så otroligt. Du och jag i all evighet.

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:09

Underbart väder! Promenerat lite idag och fått lite frisk luft. Markus är dock lat eftersom han har träningsverk efter att han börjat träna så det blev ingen superduper lång promenad.

 

Imorgon ska Ronja åka till mormor för sist hon skulle dit så blev det inte av så nu var det på tiden :)
NU skriker Markus att jag ska hjälpa till med städningen så hej då!

Av Sandra Andersson - 14 oktober 2010 09:08

Weei, uppe med tuppen idag. Undra vad vi ska hitta på måtro..
Tror att vi tar en tur till stan och kikar in på cervera igen. Jag och Jimmy var där i förrgår och kollade vad det fanns men hade inte presentkortet med mig. Spanade in en ljusgrej som ser ut som ett hjärta, en hängande ljuslyckta typ.. Jag är verkligen sämst på att förklara märker jag nu, men jag lägger in en bild sen så får ni se!

Nu ska jag roa barnet lite. Ta en promenad kanske?

Ovido - Quiz & Flashcards