Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:20

Idag tog Ronja på sig sin jätte haklapp och sen åt hon "mat" för första gången! Mosad potatis och bröstmjölk, mamma smakade också och gud så äckligt det var! Men Ronja gillade det!
Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:20

Nu har det blivit lungt igen, gudfar Jocke har åkt hem till sig och jag har precis lagt Ronja i sängen. Hoppas att hon fortsätter sova. I tisdags var Ted och Linus och hälsade på oss och sen var jag och Ronja in till staden ensamma för första gången, det är inte lika läskigt att åka buss med vagn längre, har övervunnit min "åka buss med vagn" rädsla! Vi var på skolan och hade möte med min mentor och hälsade på den gamla klassen, det va rkul att få visa upp Ronja för alla! På mötet kom vi fram till att jag ska börja plugga hemifrån vilket jag verkligen ser fram emot.
Ronja har också duschat med pappa för första gången i sitt lilla liv. Hon var så nöjd så jag var tvungen att ta några kort!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:19



Nu har Ronja äntligen kommit till ro och ligger och sover i sin säng. Ska börja med säng tränig nu har jag bestämt för det börjar bli trångt om nätterna och nu äter hon oftast inte på natten som hon gjorde förut. Det kommer säkert att gå jättebra, hon är så duktig.

Imorgon ska jag åka till skolan och ha möte med min mentor. Vi ska kolla om det finns någon kurs som jag kan läsa hemifrån. Det skulle bli skönt att ha någon avklarad tills jag börjar skolan igen.
Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:18

Vi har precis kommit in från en promenad till vindskyddet. Ronja ligger och sover i vagnen, hon är så himla fin. Nu väntar jag bara på att Markus ska komma in så vi kan laga mat för jag börjar bli hungrig.

Jag kan inte förstå hur snabt tiden går, först så kändes det som att jag bara väntade och väntade på att bebisen skulle komma och nu är hon så stor som tre månader! Tiden går så himla snabbt...


Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:16

Woohoo, "du har vunnit budgivningen" :) Satt igår och kollade på tradera, vilket jag älskar att driva min egentid med och kammade hem en sexig kroppstrumpa. Ja, jag vet, kropstrumpa låter inte speciellt sexigt men värt att testa tycker jag!
Idag sov Ronja till halv 11, kan ni tro? Jag och Markus vaknade tillomed innan henne. Jag kan anta att det var skönt för henne att vila lite så hon blir av med förkylningen och ögoninflamationen som för den delen blivit mycket bättre över natten. I morse hade hon inget klet i ögonen, det måste vara skönt för henne!
Igår hade jag och Ronja en tjejdag på stan, handlade en jacka till mamma, mig och lita annat smått. Det var supermysigt att gå ensamma och bara ta det lugnt. För mig är det topp 1 på listan :) Plus att Ronja är världens bästa sällskap!

I helgen hoppas jag på att Ida blivit frisk så vi kan åka och hälsa på henne, det skulle vara så himla roligt att umgås lite!

Längtar också till helgen, 29, 30, 31 då jag och älskling ska ha myspys alldeles ensamma. Jag har bestämt att jag vill kolla på bio för det är något man inte har tid med nu för tiden! Längtar längtar! <3

BJUDER OCKSÅ PÅ NÅGRA BILDER:

 Linus och Ronja







 Niklas och Ronja




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards