Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:26



Dagen började helt underbart, Ronja överraskade mamma med att vända sig från rygg till mage för första gången. Jag höll på att börja gråta! Hon blir så stor och duktig så snabt!
Igår fick vi besök av Linda och hennes bebis Fanny, det var kul att se en till liten bebis. Ronja reagerade inte så mycket på henne mer än att dom skrattade åt varandra lite då och då. Imorgon ska vi kolla på Charlies match och sen ska vi på badhuset och bada med mormor och familjen. Hoppas Ronja trivs som fisken i vattnet :)
Nu väntar vi på att pappa kommer hem så ska vi snaska grönsaker och dipp!



Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:25

Aj, vad ont det gör att se din säng så tom farmor. Jag saknar dig...

Är som sagt hemma hos familjen i Hunge och hälsar på, har varit och gett farfar lite stöd och sällskap. Ronja ligger och sover så fint i sin vagn och jag har ätit jättegod smörgåstårta! Idag har det varit pissväger så det har varit deppigt att vara ute. Trist. Hjärtat vaknar nog snart så då blir det matdax, var och kollade från vilken ålder barnen kan börja äta välling. Jag hade tänkt att Ronja skulle få börja äta välling och mat ett mål om dagen och såsmåningom bli så duktig att jag kan vara på skolan och plugga en dag i veckan när Markus ändå är hemma på dagarna. Men det fanns bara vällning från 6 månader så det får väl vänta. En bra idé var det ju iallafall..





Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:24




Idag har varit en slapp dag, morbror Robin och Emelie har varit och hälsat på oss en stund, dom skulle till Dollar. Jag vill också! Men det får bli när vi fått pengar. Lillgumman sitter i mitt knä och är jättetrött. Hon somnar nog vilken sekund som helst.
Igår var vi äntligen och skrev på pappren om faderskap efter många påminnelser. Men nu är det iaf gjort! Imorgon hoppas vi på besök av faster Margona med familj. Det ska bli kul att se hur stor och duktig Freja har blivit.
Nu ska jag lägga Ronja hos pappsen för nu sover hon så sött!


Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:23







Nu ska jag strax gå och lägga mig, Ronja och Markus ligger så sött och sover inne på rummet. Det har varit en lång och jobbig dag idag och jag kan inte ljuga och säga att det är så himla bra just nu men vi har iaf varit in till staden och ätit på kinarestaurang. (Ronja bjöd pappa på farsdagsmiddag) och själv sov hon så fint i sin vagn från att vi åkte hemifrån tills att vi kom hem igen. Underbara barn! Det var skönt att göra någonting och tänka på annat. Det känns så himla jobbigt att du har lämnat oss farmor.. Det är obeskrivligt vad ont det gör..
Men nu är plantorna på Markus farm klara så det är dags att gå och lägga sig. God natt!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:23

Då var allt det jobbiga och onda över. Jag hoppas du fått komma på ett ställe du älskar, kanske sitter du på en sjö och fiskar eller promenerar i skogen. Jag kommer att sakna dig.

Tack för den tiden du fanns hos oss. Vila i frid Farmor!
Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:22

Jag vill skänka min farmor en tanke;
Jag älskar dig, kämpa på. Jag önkar dig att du får må bra.

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:21

Ronja och jag har stått och kollat på snön idag , jag tror hon är brydd att det är så vitt ute. Jag längtar tills i vinter å hon kan åka pulka. Det ska bli så kul!

Av Sandra Andersson - 13 oktober 2010 22:21

Nu är jag och Ronja i Hunge och hälsar på morfar eftersom hon var hos mormor hela förra helgen då jag och Markus var till Rötviken. Det var jättejobbigt att vara utan henne och vi saknade henne hur mycket som helst... Men det var skönt att ha lite tid ängnat åt bara varandra men som det känns nu så dröjer det ett bra tag tills det händer igen, jag älskar min dotter och hon ska vara med mamma och pappa för det är vi som ska ta hand om henne och det känns inte bra när vi inte har henne hos oss.
Jag har svårt att förstå dom som skaffar barn och sen skiter i att ta hand om dem, för någon kärlek borde de väl känna? En sak om inte alla känner någonting för sitt barn den första tiden, det kan jag förstå för så är det med alla nya individer man träffar. Ju längre man känner dem, ju mer älskar man dem. Men sen att vissa inte alls visar någon kärlek till titt barn, det tycker jag är hemskt.

Men Ronja, mamma och pappa älskar dig och vi vill aldrig aldrig vara utan dig. Du är en del av oss, det vackraste på denna jord.

Ovido - Quiz & Flashcards