Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

KÄRLEK

Av Sandra Andersson - 13 februari 2013 11:44

Det finns ett band mellan mor och dotter som är starkare än den starkaste björntråden.

Jag tror inte jag förstod det innan mina döttrar kom till världen. Förrän då insåg jag vilken oändlig och obeskrivlig kärlek det kan finnas människor emellan.

Den omsorg och omtanke en mor ger sina barn, den rädslan och oron som finns inom en än större än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.

Jag har fått gåvan att uppleva detta mirakel ett barn är. Att veta att jag aldrig kommer behöva vandra ensam, att alltid få ha dessa varelser vid min sida.

Det är lycka på högsta nivå att få ta del av detta.
Att få ta del av livet, av de livet jag skapat.
Det lilla livet som från ett frö ska utvecklas till en egen stark individ.

Livet är inte alltid så enkelt som det ser ut.
Många känslor, tårar och framförallt motgångar kommer att stå till mötes på livets gång.

Jag ska stötta i lycka och sorg.
Jag kan inte lova att det alltid blir rätt, men jag skall göra mitt bästa.

Precis som min mor alltid gjort för mig.

Älskade barn: ni är min styrka, min största lycka.
Jag älskar er i all oändlighet.

Älskade mor: tack för att du finns. Tack för att du visat mig vad föräldraskap är.
Nu förstår jag vad du kämpat och kämpar för.

Du är min klippa.

Fortsätt vara stark och kom ihåg att alla har brister.

Din kärlek är besvarad.

//Från en dotter till en mor och från en mor till sina döttrar.
Ni är allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson - 3 augusti 2018 23:00

Att vara förälder till dom här fyra är som att vara en blandning av en duracellkanin, bläckfisk och superhjälte. Allt går lixom i 100 km i timmen. Att jag oftast somnar till när jag nattar eller att jag bara ligger raklång och njuter av tystnaden so...

Av Sandra Andersson - 15 december 2016 10:47

Igår hade vi kusin lia på besök Hedda är fortf hemma från förskolan..i torsdags möttes vi av en lapp -det går magsjuka hos oss så då vände vi och gick hem och har inte vågat oss dit ännu. Jag vill inte ha magsjuka i jul. Måtte vi klara o...

Av Sandra Andersson - 14 december 2016 10:38

Idag har vi lånat kusin lia, hedda och lia har på efet initiativ städat både hedda och ronjas rum. Ordning och reda ? ...

Av Sandra Andersson - 1 november 2016 23:38

Lyxför oss att vi blev bjudna på Halloween kalS igår. Ungarna åt nuggets och strips i folärmer av spöken,häxor, pumpor. Busigt! En annan blev ju bjuden på kört och potatisgratäng! ? En annan fick ju stå för middagen idag ist. Fläskfilé gryt...

Av Sandra Andersson - 30 oktober 2016 18:27

Idag har vi faktiskt inte klivit utanför dörren. En som dag som de hela tiden varit något att göra men de känns som inget ändå blivit gjort ? Ronja som är så hjälpsam. När moltas vill vs i knä och mamma måste servera syskonen tar hon molt...

Ovido - Quiz & Flashcards